Reklama

Reklama

Jak polubić poranne wstawanie? 5 sztuczek, dzięki którym nauczysz się wstawać wcześniej!

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Canva

Jak polubić poranne wstawanie? 5 sztuczek, dzięki którym nauczysz się wstawać wcześniej! - Zdjęcie główne

Jak polubić poranne wstawanie? 5 sztuczek, dzięki którym nauczysz się wstawać wcześniej! | foto Canva

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Polska i świat Bycie rannym ptaszkiem to nie dla każdego z nas przyjemność, a pobudka bladym świtem kojarzy się nam z przymusem i nieuniknionym niewyspaniem. Czy da się nauczyć wcześnie wstawać z przyjemnością? Sprawdź nasze 5 sposobów, dzięki którym nauczysz się wcześniej wstawać.

Oto pięć sposobów na polubienie wstawania rano:

  • Wcześniejsze pobudki wdrażaj powoli

Zmiany dotyczące zarówno godziny zaśnięcia jak i pobudki wdrażaj powoli, aby nie zszokować swojego organizmu. Zmuszenie się z dnia na dzień do wstawania o trzy godziny wcześniej, może być bardzo niekomfortowe zarówno dla nas jak i dla naszego mózgu. Dodatkowo, prawdopodobieństwo, że nie osiągniemy żadnego rezultatu jest bardzo wysokie.

Możemy przez tydzień zrobić wszystko, aby każdego dnia zamiast o godzinie 8 wstać o 5, ale pod koniec tygodnia będziemy tak wyczerpani zmianą, że trudno będzie nam wstać nawet o godzinie 8. Jedną z najlepszych rad jest sposób na wstawanie o 15 minut wcześniej, niż poprzedniego dnia, aż do osiągnięcia wymarzonej godziny pobudki.

Osiągnięcie rezultatu zajmie nam dłużej, ale damy sobie czas na przyzwyczajenie się do wcześniejszego wstawania i nie odczujemy drastycznej zmiany.

  • Zaplanuj swoją poranną rutynę i ulubione rytuały 

Nic tak nie wpływa na podniesienie naszej motywacji, jak zobaczenie rezultatów i osiągnięć. Jeśli chcesz zacząć wstawać wcześniej, ale po przebudzeniu od razu chwytasz za telefon, a później żałujesz, że zamiast spa niepotrzebnie wstałeś – oznacza to, że niezbędne będzie zaplanowanie twojego poranka.

Pomyśl o tym, co najbardziej lubisz robić rano – może gorący prysznic, spokojne zjedzenie śniadania z ukochaną osobą, aktywność fizyczna czy spacer do piekarni po świeże pieczywo?

Na to wszystko znajdzie się dodatkowy czas, jeśli odpowiednio zaplanujesz swój dzień. Możesz także znaleźć ulubioną audycję radiową czy program telewizyjny, który rozpoczyna się o wczesnej porze i stanie się Twoim niezbędnikiem poranka.

  • Ustal plan dnia i wyznacz zadanie na każdy poranek

Planowanie jest bardzo istotnym elementem naszego życia, dzięki któremu możemy wykorzystać nasz czas dokładnie tak jak chcemy. To, co pomoże nam wcześnie wstać, to wyznaczenie sobie zadania na poranek – nie musi być to trudna i męcząca czynność, ale wymagająca odrobiny odpowiedzialności, która nie pozwoli nam dłużej pospać. Może być to konieczność wysłania napisanego wcześniej e-maila, nakarmienie kota, wstawienie prania, wyprasowanie koszuli czy wyjście z psem na spacer.

Najważniejsze, abyśmy widzieli sens w naszych działaniach. Nie opłaca się wstawać wcześniej, jeśli planujemy zmarnować czas, zamiast zrobić rzeczy, które sprawią, że po pracy będziemy mieli wolne popołudnie.

  • Zaplanuj sen w określonych godzinach
Ogromny wpływ na jakość i czas naszego snu ma godzina zaśnięcia. Niestety nie zawsze udaje się dokończyć wszystkie obowiązki, znaleźć czas dla siebie i na rozrywkę, a przy tym zasnąć o 22. Tutaj znowu pojawia się planowanie – jeśli ustalimy, że nasz czas snu trwa od godziny 22 do 5 lub 6 i przez ten czas nie będziemy skupiać się na niczym innym, dodatkowe godziny, które uzyskamy rano pozwolą nam zrobić znacznie więcej. Zmęczeni całym dniem mamy znacznie mniej ochoty i siły na rzeczy, które możemy zrobić rano.

Według zaleceń, o wybranej godzinie snu powinniśmy odłożyć telefon, wyłączyć wszystkie rozpraszające urządzenia, światła i wyciszyć wszystkie dźwięki.

Oczywiście każdy ma swój rytuał zasypiania – najważniejsze, aby naprawdę pozwolić sobie odpocząć, zamknąć oczy i skupić się jedynie na śnie, zamiast na rozpraszających pożeraczach naszego czasu. Przed położeniem się do łóżka, postaraj się także zrelaksować i uspokoić – to na pewno pomoże w szybszym zaśnięciu.

  • Skup się na ogromie zalet

Wstawanie wcześnie to nie tylko czas na obowiązki czy zmuszenie się do bycia maksymalnie produktywnym – to także czas po prostu dla ciebie. Pomyśl o pozytywach, które czekają Cię każdego poranka, kiedy będziesz mógł spokojnie i bez pośpiechu przygotować się na kolejny dzień.

Wstając nawet godzinę wcześniej oszczędzimy sobie stresu w nieprzewidzianych sytuacjach – zapomniałeś wyprasować koszuli, poplamiłaś sukienkę, nie masz nic na śniadanie? Nie musisz nigdzie biec pod presją czasu, bo po prostu masz go więcej. Zdążysz zaparzyć ulubioną kawę, posłuchać muzyki, przygotować śniadanie i przekąskę do pracy, a może nawet znajdziesz czas na swoje hobby.

Wszyscy, jako ludzie, potrafimy być zestresowani od samego momentu obudzenia się, co potrafi zepsuć nasz cały dzień, humor i motywację. Czy dodatkowe godziny rano mogą pomóc odnaleźć trochę spokoju? Na pewno warto spróbować.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy