Firma Bluerank zainicjowała projekt #RatujemyLokalneBiznesy, by w ten sposób wspierać lokalny rynek usług. Wykupienie voucherów jest więc sposobem na podtrzymanie aktywności przedsiębiorców, którzy wraz z ogłoszeniem epidemii musieli zamknąć swoje firmy i wstrzymać wykonywanie usług.
Pamiętam, gdy dowiadywaliśmy się, że kolejne lokalne firmy muszą na czas pandemii wstrzymać sprzedaż swoich usług. Domyślam się, jak trudny był to dla nich moment. Mimo chęci i zaangażowania właścicieli, wielu biznesom groziło zamknięcie - wspomina Maciej Gałecki, prezes Bluerank.
Na propozycję Bluerank odpowiedziało 157, które zgłaszały się poprzez stronę akcji www.ratujemybiznesy.pl. Pula pomocy to 100 tys. zł, a o tym, kto został wybrany zdecydowali wspólnie pracownicy firmy, do których trafią wykupione vouchery.
W czasie wymagającym od nas wszystkich niestandardowych działań, budująca jest postawa naszego zespołu - Blueranków, którzy z wielką energią i wykazując się dojrzałością, angażowali się w proces podziału środków i wyboru firm, którym udzielimy finalnego wsparcia - stwierdza Tomasz Sąsiadek, Co-Managing Director w Bluerank
Finalnie wsparcie uzyska 28 łódzkich firm. Są to kawiarnie, puby i restauracje, kosmetyczki, fryzjerzy i salony urody, fotografowie. Wśród beneficjentów jest szkoła jogi, lodziarnia, a także zakład oferujący naprawę obuwia. Część firm to jednoosobowe działalności, bardzo zaangażowane w to, co robią. Inne, to znane już łódzkie marki, takie jak Tubajka, Niebostan czy Fundacja Kamila Maćkowiaka.
Żyjemy w czasach, gdy bardzo ważne jest uważne słuchanie i empatyczne reagowanie. Tak pracujemy z Partnerami, tak staramy się działać na rynku lokalnym, w naszym najbliższym sąsiedztwie - zaznacza Maciej Gałecki, prezes Bluerank
Inspiracją dla agencji była także akcja, którą zorganizowała łódzka kawiarnia Tubajka. Za pośrednictwem Facebooka poprosiła o zakup voucherów na „przyszły czas”. Zachęcała i oferowała zniżki – wszystko po to, by - gdy kawiarnia znów będzie otwarta – mieć wielu klientów.
Ale projekt miał jeszcze drugi wymiar. Zgłaszające się firmy podkreślały, że - oprócz zakupionych kuponów - ważny jest aspekt emocjonalny wsparcia. - Świadomość, że nie jesteśmy sami. To dla nas bardzo dużo znaczy! – mówiła Katarzyna Kapela, właścicielka Tubajki.
Po tych słowach do #RatujemyLokalneBiznesy włączyły się także inne firmy i instytucje. Kancelaria Radców Prawnych Lubasz&Wspólnicy zaoferowała bezpłatną pomoc prawną (nadal można z niej korzystać), a Polski Instytut Ericksonowski zaproponuje wybranym do pomocy bezpłatne warsztaty i szkolenia – takie, które wzmocnią i pomogą w dalszym działaniu.
Akcję Bluerank wspierał Urząd Miasta Łodzi, a do udziału w niej zachęcała lokalne biznesy Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.
Inną, nie mniej ciekawą formą wsparcia lokalnego biznesu jest chęć podzielenia się wiedzą i doświadczeniem w działaniach marketingu biznesowego. Pracownicy Bluerank uruchomili więc cykl kursów online #BluerankOnAir, w którym zapraszają na bezpłatne webinary. Tematyka dotyczy wszystkich, którzy działają w Internecie, prowadzą strony www, blogi, szukają klientów poprzez media społecznościowe. Harmonogram webinarów można znaleźć na stronie organizatora. Tam też można umówić się z ekspertami firmy i uzyskać wsparcie w postaci bezpłatnych, indywidualnych konsultacji.
Lista firm wspartych przez Bluerank
(wartość voucherów, które zakupimy wynosi od tysiąca do 10 tys. zł):
- Szalone Nożyczki Firma Usługowa Łukasz Frątczak
- Laser Cosmetic Katarzyna Efiszow
- Yasumi Łódź , nazwa rejestrowa Kirei s.c.
- Miłosz Świć
- BEbike
- PIOTR ŚWIĄTEK NAPRAWA OBUWIA
- Hello Yoga
- Miejski Ogród Zoologiczny w Łodzi Sp. z o.o.
- FiMi Wioletta Skopińska
- ULANKA Katarzyna Ulańska
- Select Beauty
- Fundacja Kamila Maćkowiaka
- Piwoteka Sp. z o.o.
- Spółdzielnia Socjalna POP (Pop'n'Art)
- CYTA Agnieszka Cytacka
- Łodziarnia
- Pracownia Artystyczna Katarzyna Grzegorek
- Michał Borowski Fotograf
- Eventy Diamenty
- Niebostan Agata Niewola
- Pracownia Kulinarna Zjadliwości Ewelina Romek
- SENORITAS Aleksandra Pryc-Unger
- Restauracja Fatamorgana
- Restauracja Bawełna
- Restauracja PRESTO
- Tubajka
- Caffe przy ulicy
Bluerank to biznesowy partner największych firm w Polsce i na świecie, który od 15 lat świadczy usługi marketingu internetowego. Działa zgodnie z ideą Customer Journey. Wykorzystując szerokie portfolio, strategiczne podejście i własne innowacyjne narzędzia, wspiera marki w realizacji ich celów biznesowych. Jako Google Premier Partner, Bluerank dostarcza partnerom licencjonowane narzędzia Google Marketing Platform oraz pomaga w ich wdrażaniu.
Komentarze (0)