Więcej rowerów - mniejsze korki?
- Chcemy, żeby w Łodzi było jak najwięcej rowerów, co - mamy nadzieję - przełoży się na mniejsze korki
- mówi Tomasz Piotrowski, wiceprezydent Łodzi.
Przykładem infrastruktury przystosowanej dla wielbicieli jednośladów jest ul. Popiełuszki na Retkini. Niedawno oddano tu do użytku nowy ciąg pieszo-rowerowy. Prace przy budowie podobnych trwają też przy Krzemienieckiej i Piłsudskiego. Łącznie w 2025 roku ścieżki dla rowerzystów powstaną przy 23 ulicach.
"Część tych inwestycji powstała dzięki mieszkańcom"
- Część tych inwestycji powstała dzięki mieszkańcom, dzięki budżetowi obywatelskiemu. Wiele miejsc, gdzie powinny powstać drogi dla rowerów, zgłosiło nam też stowarzyszenie Rowerowa Łódź
- wylicza wiceprezydent Piotrowski.
Co ciekawe, rowerzyści mogą liczyć nie tylko na budowanie nowych ścieżek, ale także na remonty już istniejących.
Remonty już istniejących ścieżek rowerowych
- Żeby łodzianie chcieli jeździć na rowerach, muszą mieć po czym. Dojazd rowerem na przykład do pracy musi być wygodny i komfortowy. Tam, gdzie się da, wymieniamy kostkę na nawierzchnię asfaltową. Chcemy realizować postulaty rowerzystów, nie tylko obiecywać, że coś zrobimy
- mówi Bartosz Domaszewicz, przewodniczący łódzkiej Rady Miejskiej.
Na wszystkie inwestycje drogowe w 2025 roku miasto zamierza przeznaczyć 220-230 mln zł.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.