reklama
reklama

Afera o ładowanie hybryd na placu budowy zajezdni Chocianowice. MPK Łódź odpowiada na zarzuty

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: UMŁ (archiwum), fotografia poglądowa

Afera o ładowanie hybryd na placu budowy zajezdni Chocianowice. MPK Łódź odpowiada na zarzuty - Zdjęcie główne

Przebudowa zajezdni Chocianowice w Łodzi | foto UMŁ (archiwum), fotografia poglądowa

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźNa jednym z profili zrzeszających zmotoryzowanych pojawiły się informacje o ładowaniu przez pracowników MPK Łódź aut hybrydowych za pieniądze podatników. Wszystko ma się dziać na terenie przebudowywanej zajezdni tramwajowej Chocianowice, a fotografie z tego zajścia trafiły do sieci. MPK tłumaczy tymczasem, że wszystko odbywa się zgodnie z przepisami, a pieniądze spółki nie idą na ten cel. Sprawdź szczegóły.
reklama

Doniesienia o takim zajściu pojawiły się w sieci w okolicach 22 stycznia.

Ładowanie aut przez pracowników na zajezdni Chocianowice w Łodzi. Spółka komentuje

Posty dotyczące ładowania aut hybrydowych na terenie zajezdni Chocianowice przez pracowników MPK Łódź pojawiły się na profilu LDZ Zmotoryzowanie Łodzianie.

- Z naszej skrzynki. Zajezdnia Chocianowice, a jak widać, pracownicy biura ładują swoje elektryczne samochody, czyżby za pieniądze podatników? Żeby uprzedzić komentarze – nie jest to budynek pracowników wykonujących remont na zajezdni. W tej chwili jest to typowo budynek przeznaczony dla pracowników biurowych MPK Łódź. Już teraz rozumiemy, dlaczego w niektórych momentach tramwaje stają, bo brakuje prądu – akurat wtedy, gdy biuro ładuje swoje elektryki

reklama

- czytamy w poście z 22 stycznia na profilu LDZ Zmotoryzowani Łodzianie.

Profil opublikował o ładowaniu aut na zajezdni przy ulicy Pabianickiej jeszcze kolejne posty. Nie brakuje w nich pytań o to, kto za to płaci oraz wyliczeń, które zamykają się nawet w kwocie 50 tysięcy złotych rocznie. W tej sprawie wysłano także pismo dot. dostępu o zdarzeniu w ramach informacji publicznej, a także wniosek o przeprowadzenie kontroli w całej spółce.

reklama

- W związku z posiadanymi przez nas informacjami oraz obawą, że odpowiedź na nasz wniosek o udzielenie informacji publicznej może być niepełna lub nieprawdziwa, wysyłamy pismo do Rady Nadzorczej spółki MPK Łódź z prośbą o dokładne sprawdzenie faktu dotyczącego ładowania prywatnych pojazdów elektrycznych pracowników na terenie spółki.
- brzmi post LDZ Zmotoryzowanych Łodzian z dnia 23 stycznia 2025 r.

O stanowisko w tej sprawie poprosiliśmy MPK Łódź.

reklama

MPK Łódź komentuje ładowanie aut na terenie zajezdni Chocianowice

Jak informuje rzecznik prasowy spółki wszystko odbywa się zgodnie z przepisami.

- Ładowanie pojazdów na zajezdni Chocianowice odbywa się zgodnie z prawem

- informuje portal TuLodz.pl Piotr Wasiak, rzecznik prasowy MPK Łódź.

I dodaje:

- Instalacja umożliwiająca podłączenie samochodów elektrycznych jest zgodna z obowiązującymi normami i przepisami. Nie mieliśmy żadnych niebezpiecznych sytuacji w związku z jej eksploatacją. Posiada ona zaplombowany podlicznik, a rachunki pokrywane są na podstawie umowy z pracownikiem. Żadna złotówka spółki nie została przeznaczona na ten cel.

reklama

Przebudowa zajezdni Chocianowice to jedna z najważniejszych inwestycji w historii łódzkiej komunikacji miejskiej. Przeprowadzenie inwestycji było konieczne do obsługi najnowszych łódzkich tramwajów Moderus Gamma.

Na jakim etapie jest przebudowa zajezdni tramwajowej Chocianowice?

Dla podróżnych jednymi z utrudnień wynikających z trwającej przebudowy zajezdni przy ulicy Pabianickiej jest ograniczona liczba kursów, a także brak linii tramwajowej 4. "Czwórka" powróci, ale dopiero, gdy będzie dostęp do większej liczby tramwajów. 

Jedną z ostatnich linii tramwajowych, które powróciły dzięki częściowemu dostępu do obsługi tramwajów na Chocianowice jest linia tramwajowa 17. Występowały także utrudnienia dla kierowców, ale kilku miesięcy temu udało się je już zakończyć. Bez zmian warto uważać na przejścia i przejazdy tymczasowe, które zostały wyznaczone dla pieszych i rowerzystów.

Jak informuje portal TuLodz.pl Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi zajezdnia tramwajowa przy Pabianickiej ma być gotowa do końca wakacji 2025 roku. Niewykluczone, że na łódzkie tory powróci właśnie wtedy tramwajowa "czwórka".

- W ostatnich etapach realizacji znajduje się zajezdnia Chocianowice, które do końca wakacji powinna zostać w pełni oddana do ruchu
- informuje Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.
 
I dodaje:
- Z części nowego obiektu możemy już korzystać, co pozwoliło choćby na powrót linii 17. Wraz z kolejnymi etapami realizacji i zwiększeniem ilości pojazdów na zajezdni, będziemy mogli zwiększyć ilość połączeń, czy uruchomić kolejne linie. Zajezdnia Chocianowice to nowoczesne zaplecze techniczne, które zapewnia codzienną obsługę tramwajów, ich utrzymanie i naprawy, abyśmy mogli zagwarantować łodzianom odpowiednią jakość taboru.
Przypomnijmy, niebawem także powrót linii tramwajowych na przebudowaną ulicę Przybyszewskiego. Na luty zapowiedziano przywrócenie od placu Reymonta do al. Śmigłego-Rydza linii tramwajowej 7, a w następnych miesiącach także linię tramwajową 1, która będzie mogła pojechać na dw. Łódź Dąbrowa i linię tramwajową 5, która dojedzie na Chojny Kurczaki.
 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Najciekawsze wiadomości z Łodzi i aglomeracji łódzkiej w jednym miejscu. Codziennie ciekawe treści specjalnie dla Ciebie! Zobacz co się dzieje Dziś w Łodzi Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama