Łódź Fabryczna: Wielki dworzec autobusowy, odjazdów niewiele
Obecnie w rozkładzie jazdy dworca Łódź Fabryczna jest 69 odjazdów. To wartość, która nie licuje z tak dużą powierzchnią, jaką zajmują stanowiska odjazdowe, i z ich liczbą: na każde z nich autobus podjeżdża średnio około trzy razy dziennie. Przypominamy, że zdolność przepustowa dworca autobusowego Łódź Fabryczna została zaprojektowana dla 72 odjazdów i przyjazdów w godzinie szczytu. Stanowiska ulokowane na poziomie minus jeden.
Dworzec autobusowy posiada odrębny od kolejowego własny system informacji pasażerskiej oraz zlokalizowane przy stanowiskach pomieszczenia na potrzeby kas biletowych, które nadal nie zostały wykorzystane.
- Komunikacja autobusowa obecnie realizowana jest jedynie poprzez prywatnych przewoźników, którzy w głównej mierze prowadzą sprzedaż biletów przez Internet lub zakup możliwy jest u kierowcy. Dlatego też nie funkcjonuje na dworcu Fabrycznym kasa biletowa. Do dyspozycji podróżnych jest punkt obsługi z informacją. Ponadto informacje o kursach znajdziemy na stronie internetowej urzędu miasta.
Liczba kursów uzależniona jest od przewoźników. Jednakże cały czas siatka połączeń na dworcu rozwija się, a przewoźnicy proponują Łodzianom nowe kierunku podróżowania za równo w regionie, połączenia krajowe jak też zagraniczne. Z Fabrycznego dojedziemy między innymi do Berlina, Budapesztu, Hanoweru, Münster, Pragi, Stockelsdorfu, czy Tubingen. - tłumaczy Tomasz Andrzejewski, Rzecznik Prasowy Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi
Biorąc pod uwagę fakt, że na miejscu nie można kupić biletów i realizowane są jedynie nieliczne kierunki, zapytaliśmy, łodzian czy korzystają z dworca autobusowego.
- Jeszcze nigdy nie korzystałam z dworca autobusowego. Z dworca Fabrycznego korzystam jedynie kiedy chcę dojechać do Warszawy i wybieram wtedy pociąg. Wydaje mi się, że z dworca autobusowego nie ma ciekawych kierunków. Nie wiem, czy są tak w ogóle jakieś odjazdy? Zazwyczaj widzę tam pustki - komentuje Paulina, łodzianka czekająca na pociąg do Warszawy.
Przed budową ogromnego budynku i wielostanowiskowego przystanku ze starego dworca odjeżdżało wiele autobusów. Tych dalekobieżnych, ale również busy, które zapewniały połączenia z aglomeracją łódzką.
- Przed wybudowaniem nowego dworca odjeżdzaliśmy stąd do Pabianic. Dzisaj to absolutnie nieopłacalne. Koszty są za wysokie. Dodakotwo wydostanie się z dworca w kierunku Pabianic zajmuje zdecydowanie za dużo czasu. Wybudowano tyle nowych dróg wokół dworca a i tak nie ma dobrego połączenia z południem miasta. Busy do Pabianic odjeżdzają więc z przystanku al. Kościuszki/Radwańska - komntuje pan Zbigniew, kierowca jednego z przewoźników realizującego przewozy między Łodzią a Pabianicami.
Podobnie jest z busami, które odjeżdżają w kierunku Koluszek czy Zgierza. Mimo wybudowania centralnego dworca autobusowego, niewielu przewoźników może pozwolić sobie na odjazdy z Dworca Łódź Fabryczna. Czy kiedyś sytuacja pustego dworca się zmieni?
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.