Jak podaje „Dziennik Łódzki” prace przebiegają na tyle sprawnie, że do końca roku możliwe jest położenie betonu na całym odcinku A1 od Tuszyna aż do granicy z woj. śląskim. Ruch odbywałby się po jednej nitce, ale jest ona na tyle szeroka, że możliwe byłoby wydzielenie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
!reklama!
– Mamy jeszcze półtora miesiąca i jeśli utrzyma się tak dobra pogoda, do końca roku betonowe pasy od węzła Tuszyn do granicy z województwem śląskim powinny być gotowe – mówi na łamach „Dziennika Łódzkiego” Szymon Piechowiak, rzecznik GDDKiA.
Oprócz tego, niedługo gotowe mają być także węzły koło Radomska i Piotrkowa. To zdecydowanie polepszyłoby komfort podróżowania budowaną autostradą. Oddanie do użytku tych węzłów powinno rozładować korki, które regularnie tworzą się właśnie w okolicy Piotrkowa Trybunalskiego.
- Ta budowa to duże przedsięwzięcie logistyczne. Jest na niej stale zaangażowanych ponad 500 osób oraz ponad 140 jednostek sprzętowych. Wprawdzie odcinek jest tak długi, że tego nie widać, ale zdecydowanie widać postępy prac – mówi Artur Waktor, dyrektor kontraktu z MIRBUD S.A.
Budowany odcinek jest najdłuższym i zarazem ostatnim w realizacji odcinkiem budowy autostrady A1, która jest nazywana „komunikacyjnym kręgosłupem Polski”. Termin oddania do użytkowania tego odcinka upływa w trzecim kwartale 2022 roku. Będzie to historyczny moment, bo to właśnie wtedy Autostrada Bursztynowa stanie się w pełni przejezdna od Trójmiasta do granicy z Czechami.
źródło: GDDKiA, Dziennik Łódzki
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.