Nie ma konieczności pobierania wydruku, bo podczas kontroli wystarczy przyłożyć kartę płatniczą do czytnika kontrolerskiego. Wyświetlają się wówczas na nim zakupione bilety.
!reklama!
Bilety elektroniczne są dostępne w biletomatach od poniedziałku (21.12.20202 r.). Co ważne, tylko w biletomatach mobilnych na kartę, czyli znajdujących się w autobusach i tramwajach. Nie można ich kupić w biletomatach stacjonarnych, ponieważ bilety elektroniczne są ważne już od momentu zakupu.
Do obsługi biletomatu zamiast dłoni można użyć długopisu, rogu telefonu lub innego dostępnego przedmiotu. A jak kupić bilet elektroniczny? Po wybraniu odpowiedniego biletu (np. 20-minutowego – ważnego obecnie 40 minut) naciskamy przycisk „kupuję”, następnie wybieramy opcję „płatność kartą płatniczą” i na ekranie biletomatu pojawia się do wyboru „bilet elektroniczny przypisany do karty płatniczej” albo „bilet papierowy”. Wybieramy pierwszą opcję i przykładamy kartę do czytnika .
Zakupione bilety możemy również sprawdzić w biletomacie. Naciskamy przycisk „sprawdź bilety przypisane do karty płatniczej” , przykładamy kartę do czytnika i na ekranie biletomatu wyświetlają się ważne bilety, jak i bilety, które straciły już ważność. Co ważne, z biletem elektronicznym można się przesiadać. Podczas sprawdzania w biletomacie zakupionego biletu widać ważną datę i godzinę zakupu, stąd wiadomo, przez jaki jeszcze czas bilet jest ważny.
Bilet można też zakupić poprzez telefon z aplikacją płatniczą. Wówczas wybieramy opcję „płacę kartą płatniczą”, następnie „bilet elektroniczny” i przykładamy telefon do czytnika. Zakupiony bilet możemy sprawdzić tak samo, jak przy użyciu karty płatniczej.
Źródło: mat. prasowe
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.