Jak informuje Polska Organizacja Turystyczna, firmy, mimo zarejestrowania się w programie, nie mają obowiązku przyjmowania bonów za każdym razem. Przedsiębiorca ma prawo do przyjmowania płatności w formie Polskiego Bonu Turystycznego, ale nie ma takiego obowiązku.
!reklama!
Natomiast jeśli przedsiębiorca przyjmie płatność bonem turystycznym, to nawet jeśli odstąpi od uczestnictwa w programie, jest zobowiązany do realizacji opłaconych usług.
Polska Organizacja Turystyczna poinformowała, że będzie analizowała sygnały dotyczące nieprawidłowości w realizacji programu Polski Bon Turystyczny - dotyczy to jednak głównie prób sprzedaży bonu czy przyjmowania płatności za innego rodzaju usługi, niż te przewidziane ustawowo. W celu zgłoszenia takich przypadków, należy wysłać wiadomości na adres e-mail: nieprawidlowosci@bonturystyczny.gov.pl
Bonem turystycznym można zapłacić za usługi hotelarskie i imprezy turystyczne świadczone na terenie Polski przez przedsiębiorstwa turystyczne i organizacje pożytku publicznego, które przystąpiły do projektu Polski Bon Turystyczny.
Listę tych podmiotów można znaleźć na stronie:
Aby otrzymać bon nie trzeba składać wniosku, ale należy go aktywować. Żeby to zrobić, należy zalogować się na swój profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS na www.zus.pl. Wybrać zakładkę "Ogólny", a następnie "Polski Bon Turystyczny" i "Mój bon". Na koniec trzeba uzupełnić swój aktualny e-mail oraz numer telefonu komórkowego.
Bon - w formie unikalnego, 16-cyfrowego numeru - przekazywany jest za pomocą wiadomości tekstowej na wskazany przez numer telefonu lub adres poczty elektronicznej. Numer ten okazujemy podczas rezerwacji pobytu lub najpóźniej przy zakwaterowaniu.
Źródło: onet.pl, POT
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.