Reklama

Reklama

Brakuje 7 km do ukończenia budowy Trasy Górnej i wyprowadzenia tranzytu. Jakie są przeszkody?

Opublikowano: śr, 26 sie 2020 11:28
Autor:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Celem budowy Trasy Górnej, czyli al. Władysława Bartoszewskiego było wyprowadzenie tranzytu z południowej części miasta oraz stworzenie nowego połączenia z autostradą A1. Jakie są przeszkody w dokończeniu ostatniego, trzeciego etapu inwestycji?

Reklama

Dzięki połączeniu al. Jana Pawła z ulicą Rzgowską udało się odciążyć ruch w tamtej części Łodzi. Roboty drogowe na tym odcinku rozpoczęły się w 20212 roku, trwały dwa lata i pochłonęły 450 mln złotych.

!reklama!

Trzeci, zamykający inwestycję etap nie został ukończony, choć na początku tego roku pojawiły się jaskółki zmian. Zarząd Inwestycji Miejskich podał do informacji, że w czwartym kwartale zostanie wyłoniony zwycięzca przetargu ostatniego fragmentu trasy. Niestety pandemia koronawirusa, która wybuchła niedługo po tym, w znacznym stopniu pokrzyżowała te plany.

- Dokumentacja projektowa jest gotowa, przygotowana jest treść porozumienia z Zarządem Dróg Wojewódzkich o wspólnej realizacji robót poza granicami miasta na styku dwóch projektów miasta Łódź i ZDW - informuje Małgorzata Loeffler z Zarządu Inwestycji Miejskich.

Aby doszło do podpisania dokumentów, trzeba uzyskać zgodę radnych miejskich, którzy będą o tym decydować już na wrześniowym posiedzeniu rady miejskiej. Z dzisiejszej perspektywy nie wydaje się, by radni mieli się nie zgodzić.

- Po podpisaniu porozumienia ZIM złoży wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID), które pozwala m.in. na wywłaszczenie właścicieli gruntów pod nową Trasę. - Zakładamy, że zdobędziemy je do końca pierwszej połowy przyszłego roku - tłumaczy Loeffler. Osobne zezwolenie na budowę musi mieć wynosząca 5 km, łódzka część trasy, i osobne zezwolenie pozostały odcinek planowanej drogi.

Wysokość budżetu na dokończenie Trasy Górnej to ponad 130 mln zł. Cała budowa będzie uzależniona od przyznanej z Unii Europejskiej dotacji. Według projektu ostatni, trzeci fragment trasy ma być węższy – tylko po jednym pasie w każdą stronę. W tej chwili pozostaje jeszcze wiele niewiadomych i nie da się do końca określić daty rozpoczęcia prac.

źródło: Gazeta Wyborcza

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.