reklama
reklama

Budowa tunelu kolejowego pod Łodzią. Trwa wyposażanie wydrążonych tuneli. Wykonawca informuje [ZDJĘCIA]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego

Budowa tunelu kolejowego pod Łodzią. Trwa wyposażanie wydrążonych tuneli. Wykonawca informuje [ZDJĘCIA] - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
4
zdjęć

Rozpoczęto kolejny etap na budowie tunelu kolejowego pod Łodzią | foto Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Wiadomości ŁódźRozpoczęto kolejny etap na budowie tunelu kolejowego pod Łodzią. W tunelach wydrążonych przez TBM Faustyna, która zakończyła już swoją pracę, wystartowały prace wyposażeniowe. Co udało się już wykonać?
reklama

W ostatnich dniach w wydrążonych już tunelach udało się już wylać betonowe podłoże, teraz czas na układanie podkładów i torów kolejowych.

Budowa tunelu średnicowego pod Łodzią - tarcza TBM Faustyna zakończyła drążenie

Jak mówi Piotr Grabowski, rzecznik tunelu średnicowego pod Łodzią prace idą w dobrym tempie, a pomaga w tym specjalistyczny sprzęt.

- W grudniu wystartowały prace związane z tzw. wypełnianiem tuneli, które wybudowała tarcza TBM Faustyna. W pierwszym z nich zakończono już wylewanie betonowego podłoża, na którym układane będą kolejne warstwy pod budowę torów. Dzięki wykorzystaniu specjalistycznego sprzętu prace idą w bardzo szybkim tempie.

- mówi Piotr Grabowski. rzecznik tunelu średnicowego pod Łodzią.

reklama

I dodaje:

- Pierwszy, mający niespełna 500 metrów długości w osi 18, prowadzący od okolic ul. Srebrzyńskiej do przystanku Koziny ma już betonowe podłoże. Układanie wysokiej na około 70 cm warstwy trwało raptem kilka dni. W tym tygodniu rozpoczęto układanie betonu w kolejnym tunelu – osi 21, który ma 670 metrów długości i rozpoczyna się przy przystanku Koziny, a kończy po wschodniej stronie torów wzdłuż al. Włókniarzy przy ul. Skarpowej.

Prace mają się zakończyć do 15 grudnia. 

Postępy przy budowie tunelu kolejowego na Polesiu

Specjalistyczna maszyna porusza się tunelami z prędkością kilku minut na metr. Najpierw konieczne jest dostarczenie gęstej masy, następnie jej ułożenie i dalej ubicie oraz poziomowanie.

reklama

- Praca maszyny pozwala zaoszczędzić dużo czasu. Gdyby betonowanie podłoża było wykonywane klasycznymi metodami, tylko w jednym tunelu mogłoby trwać około 2 miesięcy. Wykonawca inwestycji szacuje, że jeszcze w tym roku beton wylany zostanie w trzecim tunelu – oś 22. 

- dodaje rzecznik inwestycji.

Przez cały czas trwają także prace rozbiórkowe tarczy TBM Faustyna, która jeszcze w listopadzie zakończyła swoją pracę.

- W czwartym, najmłodszym tunelu wciąż znajduje się TBM Faustyna. Prace związane z jej rozbiórką już trwają. Dopiero po usunięciu maszyny będzie można rozpocząć betonowanie. Nastąpi to na początku przyszłego roku

- podkreśla Grabowski.

Budowę tunelu średnicowego w Łodzi realizuje Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów, główny wykonawca prac. Inwestorem jest PKP PLK.

reklama

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama