W ostatnich dniach w wydrążonych już tunelach udało się już wylać betonowe podłoże, teraz czas na układanie podkładów i torów kolejowych.
Budowa tunelu średnicowego pod Łodzią - tarcza TBM Faustyna zakończyła drążenie
Jak mówi Piotr Grabowski, rzecznik tunelu średnicowego pod Łodzią prace idą w dobrym tempie, a pomaga w tym specjalistyczny sprzęt.
- W grudniu wystartowały prace związane z tzw. wypełnianiem tuneli, które wybudowała tarcza TBM Faustyna. W pierwszym z nich zakończono już wylewanie betonowego podłoża, na którym układane będą kolejne warstwy pod budowę torów. Dzięki wykorzystaniu specjalistycznego sprzętu prace idą w bardzo szybkim tempie.
- mówi Piotr Grabowski. rzecznik tunelu średnicowego pod Łodzią.
I dodaje:
- Pierwszy, mający niespełna 500 metrów długości w osi 18, prowadzący od okolic ul. Srebrzyńskiej do przystanku Koziny ma już betonowe podłoże. Układanie wysokiej na około 70 cm warstwy trwało raptem kilka dni. W tym tygodniu rozpoczęto układanie betonu w kolejnym tunelu – osi 21, który ma 670 metrów długości i rozpoczyna się przy przystanku Koziny, a kończy po wschodniej stronie torów wzdłuż al. Włókniarzy przy ul. Skarpowej.
Prace mają się zakończyć do 15 grudnia.
Postępy przy budowie tunelu kolejowego na Polesiu
Specjalistyczna maszyna porusza się tunelami z prędkością kilku minut na metr. Najpierw konieczne jest dostarczenie gęstej masy, następnie jej ułożenie i dalej ubicie oraz poziomowanie.
- Praca maszyny pozwala zaoszczędzić dużo czasu. Gdyby betonowanie podłoża było wykonywane klasycznymi metodami, tylko w jednym tunelu mogłoby trwać około 2 miesięcy. Wykonawca inwestycji szacuje, że jeszcze w tym roku beton wylany zostanie w trzecim tunelu – oś 22.
- dodaje rzecznik inwestycji.
Przez cały czas trwają także prace rozbiórkowe tarczy TBM Faustyna, która jeszcze w listopadzie zakończyła swoją pracę.
- W czwartym, najmłodszym tunelu wciąż znajduje się TBM Faustyna. Prace związane z jej rozbiórką już trwają. Dopiero po usunięciu maszyny będzie można rozpocząć betonowanie. Nastąpi to na początku przyszłego roku
- podkreśla Grabowski.
Budowę tunelu średnicowego w Łodzi realizuje Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów, główny wykonawca prac. Inwestorem jest PKP PLK.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.