reklama
reklama

Budowa tunelu kolejowego pod Łodzią wznowiona. Dokąd zmierza tarcza TBM „Katarzyna”?

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Łukasz Bryłowski/PKP Polskie Linie Kolejowe

Budowa tunelu kolejowego pod Łodzią wznowiona. Dokąd zmierza tarcza TBM „Katarzyna”? - Zdjęcie główne

Wnętrze tunelu kolejowego pod Łodzią | foto Łukasz Bryłowski/PKP Polskie Linie Kolejowe

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźWyburzanie kamienicy przy al. 1 Maja 16 trwa, do pracy po kolejnej przerwie powróciła także tarcza TBM „Katarzyna”. W którą stronę zmierza i gdzie zatrzyma się następnym razem?
reklama

Do wstrzymania drążenia tunelu kolejowego pod Łodzią doszło na początku września, kiedy uszkodzona została kamienicy przy al. 1 Maja 23.

Budowa tunelu kolejowego pod Łodzią trwa

Prace przy drążeniu tunelu pod Polesiem mogły zostać wznowione, dopiero gdy uda się wzmocnić grunt zarówno budynków przy al. 1 Maja, jak i pod ulicą Próchnika.

- Wykonawca inwestycji, PBDiM w ciągu ostatnich dwóch miesięcy zrealizował niezbędne prace zalecone przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Łodzi tj. wzmocnił i ustabilizował podłoże gruntowe oraz budynki przy al. 1 Maja 21, 23 i ul. Próchnika 44. Działania te były konieczne do wykonania, aby umożliwić kontynuację budowy tunelu kolejowego

- informuje Rafał Wilgusiak, zespół prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych.

reklama

Kiedy mieszkańcy Polesia powrócą do swoich domów?

Choć tarcza wróciła do ponownego drążenia nie oznacza to, że do swoich mieszkań powrócą mieszkańcy, którzy musieli opuścić swoje domy na czas przejścia „Katarzyny”.

- Po wyjechaniu tarczy, zespół rzeczoznawców ponownie oceni stan techniczny budynków i mieszkań. Jeżeli eksperci budowlani uznają, że jest bezpiecznie, relokowani mieszkańcy będą mogli wracać do swoich lokali

reklama

- podkreśla Wilgusiak.

Tarcza TBM "Katarzyna" zbliża się do ulicy Więckowskiego w Łodzi

Aktualnie tarcza znajduje się pod aleją 1 Maja i zbliża się do położonej kilkanaście metrów ulicy obok.

- Obecnie tarcza powoli przesuwa się w kierunku ul. Więckowskiego. Monitoring kamienic trwa przez 24 godziny na dobę

- podkreśla PKP PLK.

Po dodarciu do ulicy Więckowskiego nastąpi przerwa technologiczna. Następnie, po jej zakończeniu, tarcza będzie drążyła tunel pod ulicą Gdańską i Wólczańską, gdzie zbliży się do przystanku kolejowego Łódź Śródmieście, który powstaje przy skrzyżowaniu al. Kościuszki z ulicą Zieloną.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama