- Będzie Dobra i Złota, czyli ulice, o której państwo prosiliście na poprzednich spotkaniach, w ubiegłym roku. Będzie też ulica Wysoka, więc te inwestycje będą realizowane w 2026, ale opowiemy również o rozbudowie linii tramwajowej od ulicy Kopcińskiego, która połączy mieszkańców z Łodzią Fabryczną
- zapowiedziała wiceprezydent Moskwa-Wodnicka.
Raport z trwających robót
Spotkanie rozpoczęto od raportu o postępach aktualnie prowadzonych remontów, m.in. na ulicy Źródłowej.
- Pozostają nam takie prace dokończeniowe związane z brukarką, wprowadzeniem stałej organizacji ruchu i tutaj w pierwszej połowie grudnia chcemy Źródłową w całości udostępnić już do ruchu w obu kierunkach. Oczywiście to też jest związane z pogodą, dlatego jeszcze nie mogę powiedzieć, czy to będzie 1, 6 czy 10 grudnia, ale w tej pierwszej połowie powinniśmy się spodziewać odbioru
- mówił Tomasz Andrzejewski z łódzkiego ZDiT
Kolejna omawiana ulica to Uniwersytecka.
- Tutaj będziemy starali się wykonać nawierzchnię do końca roku
- dodał Andrzejewski
Udało się również, dzięki oszczędnościom, dołożyć do planów ul. Debicha na Radiostacji. To krótki odcinek doprowadzający do Wydziału Filologii UŁ, a remont ma zakończyć się wiosną 2025 roku.
Korki, frustracje i pretensje
Jeden z uczestników proponował, aby w przyszłości wybudować rondo w okolicy placu Pokoju.
Inny wskazywał na problemy na skrzyżowaniu Wojska Polskiego ze Źródłową:
- Jak zostanie otwarta Źródłowa, to skręcając w lewo w Wojska Polskiego, znów będziemy mieli korek. Przejeżdżają dwa, trzy auta i koniec. Trzeba coś z tym zrobić
- apelował mieszkaniec.
- Ten układ świateł wymaga zmiany. Przygotujemy dla tego skrzyżowania badania
- zapewnił Tomasz Andrzejewski.
Inny uczestnik mówił wprost o paraliżu komunikacyjnym Radiostacji:
- Dojechanie do szpitala Biegańskiego zajmuje 25 minut, czasami 15. Zakazy parkowania i strefy płatne niewiele poprawiły sytuację.
Najostrzej brzmiał jednak głos mieszkańca ul. Tkackiej:
- Potraktowaliście nas niepoważnie. Zmieniliście organizację ruchu bez konsultacji. Mieszkam 50 metrów od Solskiego, a żeby dojechać do domu, muszę jechać przez Krzywickiego, Zelwerowicza, potem wracać do Solskiego. To jest 40 minut jeżdżenia w kółko.
- Wiemy o tej sytuacji. Projekty zmiany organizacji ruchu są już gotowe, ulice będą ponownie dwukierunkowe. Za brak konsultacji mogę tylko przeprosić-
- odpowiedział Andrzejewski.
Sala się zagotowała
- A co z Trasą Konstytucyjną?! - padło nagle z sali.
- O tym chcemy rozmawiać!
To temat, który wraca w Łodzi od lat. Wszyscy zgadzają się, że ułatwiłby wyjazd z osiedla Radiostacja, ale poprzednie koncepcje wzbudziły ogromne protesty, m.in. przeciw poprowadzeniu drogi przez dwa parki.
- Na ten moment nie ma o czym rozmawiać, bo nie mamy nawet funduszy. Jeśli pozyskamy dofinansowanie, temat na pewno wróci i zorganizujemy osobne konsultacje poświęcone tylko temu tematowi-
- uspokajał Andrzejewski.
- Ale my chcemy rozmawiać o Konstytucyjnej!
- wciąż emocjonował się jeden z mieszkańców.
Na moment wyglądało, że Konstytucyjna zdominuje spotkanie. Sytuację szybko uspokoiła jednak prezydent Moskwa-Wodnicka, która spokojnym tonem poprosiła o powrót do tematu konsultacji. Po krótkim wyjaśnieniu urzędników, udało się wrócić do merytorycznej rozmowy.
Co w planach na przyszły rok?
Mieszkańcy usłyszeli, że w 2025 roku zaplanowano remonty m.in. ulic Wysokiej, Dobrej, Złotej, a także Wigury i POW. Miasto poinformowało również, że budowa nowej trasy tramwajowej na ul. Kopcińskiego rozpocznie się w połowie 2026 roku i potrwa do końca 2027.
Ostatnie w tym roku konsultacje odbędą się w czwartek 27 listopada w Szkole Podstawowej nr 58, ul. Młynarskiej 42/46 i dotyczyc będą Bałut i Dołów.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.