Trasa Górna będzie przedłużona. To zapewni lepszą komunikację z autostradą A1. Miasto Łódź i samorząd województwa łódzkiego doszły do porozumienia i wspólnie sfinansują budowę III etapu Trasy Górna.
!reklama!
Trasa Górna, według deklaracji miejskich urzędników z 2017 r., miała być dokańczana w latach 2019-2020. Dwa pierwsze etapy trasy, nazwanej aleją Bartoszewskiego, są gotowe od kilku lat. Został do zbudowania trzeci odcinek, który dociągnięty ma być do autostrady A1.
Teraz ZIM ogłosił przetarg na stworzenie projektu drogi pobocznej do Trasy Górnej. Ulica będzie zaczynać się w miejscu, gdzie teraz kończy się trasa. Wbrew pozorom, to ważna decyzja. Projekt pobocznej drogi uzupełni dokumentację dla trzeciego etapu Trasy Górnej. Po dokończeniu inwestycji, poboczna droga będzie prowadzić do nowo powstałych stref przemysłowych.
By trasa powstała, niezbędna jest współpraca między samorządami miejskim i marszałkowskim - przebieg trasy wykracza bowiem poza granice Łodzi. Wszystko wydaje się jednak iść w dobrym kierunku. We wrześniu łódzcy radni miejscy "dali" zielone światło prezydent Hannie Zdanowskiej na zawarcie porozumienia ze stroną marszałkowską. Radni wojewódzcy natomiast mają taką samą zgodę dać marszałkowi Grzegorzowi Schreiberowi na listopadowej sesji.
Gdy sejmik województwa wyrazi zgodę na podpisanie porozumienia z Łodzią, miasto złoży wniosek o dofinansowanie unijne. Jak pisze Gazeta Wyborcza, wniosek będzie rozpatrywany w końcu przez urząd marszałkowski, zaś pieniądze przyznane mają być w procedurze bezkonkursowej.
Stworzenie ostatniego, 7-kilometrowego odcinka, kosztować ma około 130 mln zł. - Planowany termin realizacji inwestycji to 2021-2023 rok.
Źródło: Gazeta Wyborcza, lodzkie.pl, UMŁ
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.