Z kamienicy przy al. 1 Maja 16 pozostaje już coraz mniej, a wyburzanie nie obejmuje zasięgiem całego budynku.
Trwa rozbiórka pięter kamienicy przy alei 1 Maja w Łodzi
Wyburzone zostaną wyższe kondygnacje budynku, od pierwszego piętra wzwyż. To jeden z warunków, aby tarcza TBM „Katarzyna” mogła drążyć dalej w kierunku przystanku Łódź Śródmieście.
Dzięki coraz większym postępom przy wyburzaniu kamienicy przy al. 1 Maja 16 tarcza mogła wrócić do pracy – stało się w to w nocy z 31 października na 1 listopada. Tarcza pracuje, ale drążenie tunelu odbywa się bardzo powoli i ostrożnie.
Utrudnienia na alei 1 Maja w Łodzi - tarcza TBM "Katarzyna" ponownie pracuje
Przez cały czas obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu. Z użytku wyłączona jest cała jezdnia na wysokości wyburzanego budynku oraz chodniki po obu stronach alei. Objazd poprowadzono przez ulicę Żeromskiego, Próchnika i dalej Gdańską.Z zapowiedzi wiceministra infrastruktury Piotra Malepszaka wynika, że budowa tunelu kolejowego ma się zakończyć nie w 2026, a w 2027 roku. Dotychczas używano dwóch terminów – czerwiec 2026 jako zakończenia budowy i grudzień 2026 jako uruchomienie pierwszych pociągów.
Komentarze (0)