Choć o nowym terminie zakończenia budowy mówi się od wielu miesięcy, powoli zostanie to ogłoszone oficjalnie.
Kiedy koniec budowy tunelu kolejowego pod Łodzią?
Decydującym skutkiem wydłużenia inwestycji było zdarzenie z początku września, kiedy w kamienicy przy al. 1 Maja doszło do znacznego uszkodzenia.O nowym terminie zakończenia prac przy budowie tunelu średnicowego pod Łodzią rozmawiano podczas konferencji „Rozwój Kolei Dużych Prędkości w Polsce” High Speed Railway Poland 2024.
Wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak nie ukrywa, że może to nie być ostatni zapowiadany termin.
- Obawiam się, że to opóźnienie, które nam powstaje, może jeszcze narosnąć. Najważniejsze jest, żebyśmy bezpiecznie i sprawnie doprowadzili ten proces drążenia do końca. Mówimy w tym momencie o 2027 r.
- mówił podczas panelu dyskusyjnego Malepszak.
O stanowisko w tej sprawie poprosiliśmy PKP Polskie Linie Kolejowe.
PKP PLK: "Zmiana harmonogramu jest jak najbardziej realna"
Jak mówi w rozmowie z portalem TuLodz.pl Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK, w umowie kolejnego terminu zakończenia budowy jeszcze nie ma. Musi o to zawnioskować wykonawca tunelu.
- Nadal obowiązujący jest termin kontraktowy, a zmiany w nim mogą nastąpić po odpowiednio udokumentowanym i uzasadnionym roszczeniu wykonawcy, które będzie przedmiotem rozpatrzenia i rekomendacji inżyniera kontraktu
- tłumaczy Rafał Wilgusiak, zespół prasowy PKP PLK.
I dodaje:
- Biorąc pod uwagę wciąż trwający przestój tarczy TBM Katarzyny, zmiana harmonogramu jest jak najbardziej realna.
Tarcza TBM „Katarzyna” ma wznowić drążenie tunelu 6 listopada, następnie, 20 listopada dojdzie do kolejnego zatrzymania, które wymusza postój techniczny.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.