reklama
reklama

Czy małe autobusy Isuzu spełniają w Łodzi swoją rolę?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Czy małe autobusy Isuzu spełniają w Łodzi swoją rolę? - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź MPK zakupił partię pojazdów marki Isuzu, jednocześnie pozbywając się jedynie części Jelczy vero z 2006 r.
reklama

Pomimo zapowiedzi miasto nie uruchomiło połączeń prowadzących w głąb nieobsługiwanych dotychczas osiedli po zakupie kolejnych autobusów o mniejszej pojemności. Wciąż komunikacją miejską nie można dotrzeć na osiedle Smulsko czy na ul. Sierakowskiego.

!reklama!

Niedawo w taborze MPK-Łódź pojawiła się większa liczba mniejszych autobusów – przewoźnik zakupił partię pojazdów marki Isuzu, jednocześnie pozbywając się jedynie części jelczy vero z 2006 r. Zgodnie z zapowiedziami Urzędu Miasta Łodzi tabor ten miał posłużyć do rozszerzenia siatki połączeń komunikacji miejskiej. Ostatecznie tak się jednak nie stało.

Wstępne zapowiedzi uruchomienia przewozów na nieobsługiwanych dotąd osiedlach Urząd Miasta Łodzi zawarł w raporcie z badania opinii publicznej o nazwie Vox Populi, jakie przeprowadzono w 2018 r., a więc jeszcze przed wspomnianymi dostawami. Dokument wskazywał, że w pierwszej kolejności małe pojazdy powinny wjechać na ulice osiedla Smulsko (powstała po transformacji ustrojowej zabudowa jednorodzinna położona w sąsiedztwie dużego blokowiska Retkinia w dzielnicy Polesie) oraz Łagiewnik (rozproszone osiedle przy dużym kompleksie leśnym o tej samej nazwie na pograniczu Łodzi i Zgierza, na które da się dojechać autobusem miejskim, ale tylko w niektóre obszary).

Rok później założenia te skonkretyzowano. Przez Smulsko przejeżdżać miałaby linia 68, co dałoby osiedlu możliwość dojazdu m.in. do pętli tramwajowej Retkinia. Linia 66 miałaby natomiast zostać przedłużona do nowego krańca Dobra-Nowiny, dzięki czemu obsługiwałaby większy obszar Łagiewnik, zapewniając komunikację komunikację m.in. z ważnym węzłem Rondo Powstańców 1863 r., gdzie można przesiąść się do tramwaju.

W połowie zeszłego roku dążenia do rozwoju sieci zostały jednak częściowo skrytykowane przez samych mieszkańców osiedli. Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi, zapowiedział wówczas m.in. konsultacje społeczne na Smulsku. Mówił też o konieczności wyrażenia opinii przez rady osiedli. W efekcie do dziś żadna ze wspomnianych linii nie ruszyła w nowej relacji.

Mieszkańcy Łodzi wciąż czekają na nowe rozwiązania.

Źródło: transport-publiczny.pl

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama