reklama
reklama

Czy Netto udźwignie Tesco i które miejsce zajmie na rynku handlu w Polsce?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Czy Netto udźwignie Tesco i które miejsce zajmie na rynku handlu w Polsce? - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźKilka dni temu została potwierdzona informacja o przejęciu przez Salling Group - właściciela sklepów Netto, sieci upadłych sklepów Tesco Polska. Co oznacza to dla kupującego i ma szansę poradzić sobie z ogromnym bagażem przejętym od sprzedającego?
reklama

!reklama! Wartość transakcji przejęcia całości działania spółki to 900 mln zł. W ramach operacji nabywca przejmie 301 sklepów i dwa magazyny. Przy obecnie prowadzonych przez Netto 386 sklepach jest to prawie podwojenie stanu posiadania punktów sprzedaży typu dyskont. Jednocześnie 7 tys. pracowników Tesco ma przejść na zatrudnienie nowego pracodawcy. Jednak dotychczasowe sklepy Tesco to dwie zupełnie inne kategorie: hipermarkety i supermarkety. Dzięki przejęciu, Salling Group ma szansę na zbudowanie nowego modelu sklepu opartego o nowoczesne założenia i nowoczesne technologie.

- Przejmującym jest sieć zaliczana do dyskontów, zaś przejmowanym dwuformatowy system detaliczny – oscylujący wokół supermarketu. To oznacza, że najprawdopodobniej będziemy mieć do czynienia z nowym konceptem biznesowym, sformatowanym z elementów właściwych dyskontowi i supermarketowi, o kilku odmianach – od małego marketu osiedlowego do „kompaktowego" hipermarketu. W ten sposób Netto najprawdopodobniej opuści szranki rywalizacji w ramach segmentu sklepów dyskontowych, plasując się pomiędzy nimi a formułą sklepu zastosowanego przez... Dino – mówi portalowi dlahandlu.pl Maria Andrzej Faliński i dodaje: - Podejrzewam, że Netto chce iść tym śladem, ale inaczej, intensywniej i mniej „powiatowo". Być może chodzi o koncept proximity-store, naładowany technologią i zorientowany na ścisłą więź z rynkiem lokalnym. Tego jeszcze nikt nie robił, a założenia ujawnionego rok temu sklepu Netto 3.0 pozwalają, by snuć takie fantazje. Oto powstaje spora sieć sklepów osiedlowych, o bardzo starannie zaprojektowanej ofercie obsługiwanej przez strategię omnichannelową. Epatuje nowoczesnością i elastycznością, dopasowuje się dobrze do różnych typów otoczenia - dodaje.

reklama

Stworzenie nowego formatu sklepu w oparciu o 687 placówek daje sieci Netto bardzo silną pozycję w kraju. Dzięki przejęciu sklepów Tesco wzmaga się konkurencja na polskim rynku. Dla porównania warto zaznaczyć, że obecnie sieć Lidl posiada 700 sklepów a sieć Aldi poszukuje działek do budowy kolejnych obiektów handlowych. Teraz ma ich 141, ale do końca 2022 chce mieć ich aż 423. Poza konkurencją jest sieć sklepów Biedronka, która obecnie liczyła sobie 3002 sklepów na początku tego roku, a w planach jest kolejne 100. Pokazując konkurencję nie można nie wspomnieć o sieci Carrefour, która w naszym kraju dysponuje ponad 900 sklepami w sześciu różnych formatach. Zupełnie inny format, ale także liczący się na rynku proponuje sieć Żabka, która w 2020 roku chce dojść do liczby 6000 sklepów w Polsce. Na rynku mamy więc dość tłoczno, a znane sieci, takie jak Kaufland (213 sklepów), Auschan (33 sklepy), Rossmann (1301 sklepów) czy Dino (1218 sklepów).

reklama

Pierwszy sklep Netto w Polsce powstał w 1995 roku, teraz więc, w roku przejęcia Tesco sieć jest obecna w naszym kraju od 25 lat. Przed przejęciem sieć zatrudnia ponad 5 tys. pracowników, a zysk netto za rok 2019 wyniósł ponad 95 mln zł.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama