!reklama!
64 wagony zostały załadowane w Krzeszowicach, w dwóch grupach wagonowych trafiły do Tarnowskich Gór, a następnie połączone w jeden pociąg o długości 745 m przejechały 186 km do Łodzi Kaliskiej. Podróż trwała 5,5 godziny. Pociąg jechał 74 km/h.
Żeby przewieźć tyle ton kruszywa trzeba 160 samochodów ciężarowych. Największy samolot na świecie Antonow An-225 Mrija przewozi maksymalnie 250 ton. Czyli w tym przypadku musiałby przelecieć 16/17 razy.
„Dla mnie ten pociąg był niesamowitą przygodą i ciekawym doświadczeniem. Były 3-4 momenty newralgiczne, ale lokomotywa super się spisała, trzeba przyznać ze pogoda nam sprzyjała. Cieszę się ze mogłem wziąć udział w tym przedsięwzięciu” – powiedział maszynista kierujący lokomotywą.
Ładunek będzie wykorzystany między innymi do budowy tunelu pod Łodzią. Pociąg przewiózł 4020 ton kruszywa, jego masa brutto wyniosła 5167 ton.
Pociąg poprowadziła sześcioosiowa lokomotywa spalinowa produkcji amerykańskiej firmy Electro-Motive Diesel. Krótka węglarka budowy normalnej (Wagon E06B) przystosowana jest do transportu ciężkich sypkich materiałów. Długość całkowita 11,3 m i ładowność 62 ton.
Freightliner PL jest spółką zajmującą się przewozem towarów koleją w Polsce i w krajach sąsiednich, należącą do Genesee & Wyoming – amerykańskiego koncernu branży transportu kolejowego, obecnego na czterech kontynentach.
Źródło: Freightliner PL
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.