reklama
reklama

Dokąd zmierza Łódź? Będzie nowa strategia rozwoju gospodarczego miasta

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Dokąd zmierza Łódź? Będzie nowa strategia rozwoju gospodarczego miasta - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Rozwój gospodarczy Łodzi na tle Polski, Europy i świata oraz szanse promocji miasta – będą przedmiotem specjalnych analiz, które mają powstać dzięki współpracy Urzędu Miasta Łodzi z globalną firmą doradczą Deloitte.
reklama

Opracowania, których przygotowywaniem ma się zająć firma Deloitte będą obejmowały istotne obszary funkcjonowania miasta w kontekście rozwoju gospodarczego w kolejnych latach. Analiza ma zbadać potencjał gospodarczy Łodzi na tle zmian dokonujących się nie tylko w skali kraju, ale również w Europie i na świecie. Raport ma również obejmować prognozy dalszego rozwoju Łodzi oraz perspektywę jej miejsca na gospodarczej mapie Polski w najbliższych latach.

- Bardzo cieszymy się, że możemy realizować kolejny projekt dla Łodzi. To miasto jest nam bardzo bliskie, bo od ponad 20 lat mamy tutaj biuro. Wykorzystując nasze bogate doświadczenia w analizowaniu potencjału ekonomicznego miast, przygotowywaniu procesów ich rewitalizacji czy opracowywaniu dokumentacji pod projekty inwestycyjne, chcemy zdiagnozować atrakcyjne dla potencjalnych inwestorów obszary, które wyróżniają Łódź na tle innych miast i pomogą uruchomić dalsze działania wspierające rozwój zarówno miasta, jak i całego regionu - mówi Jakub Bojanowski, Partner w Deloitte.

Perspektywy rozwoju i promocji

Przed ekspertami z Delotte łódzki magistrat stawia m.in. pytanie, jak na zwiększenie atrakcyjności i rozwoju miasta powinny wpłynąć dwa sztandarowe projekty: szeroko zakrojona rewitalizacja obszarowa w Łodzi, a także EXPO 2024 Horticultural, wraz z towarzyszącymi im wydarzeniami i projektami infrastrukturalnymi.

- Inwestycje infrastrukturalne, czyli kolejowe i drogowe, Nowe Centrum Łodzi jako część ekosystemu gospodarczego stolicy, CPK, efekt rewitalizacji dla rynku nieruchomości, inwestycje w jakość życia. Znajdujemy się zaledwie na początku wymienionych projektów. Szanse rozwojowe, które stworzą te inicjatywy muszą być częścią naszej oferty dla potencjalnych partnerów już teraz. Logika procesu inwestycyjnego wymaga pokazania wizji Miasta w dłuższej perspektywie. Tu znajdują się nasze przewagi względem konkurencyjnych ośrodków, Deloitte ma zidentyfikować dalsze kierunki i możliwości inwestycyjne - mówi Mateusz Sipa, zastępca dyrektora w Biurze Rozwoju Gospodarczego i Współpracy Międzynarodowej UMŁ. 

Raport ma objąć również przeanalizowanie szans na pełniejsze wykorzystanie potencjału Łodzi, w tym centralnego położenia na mapie Polski, bliskości Stolicy z koncepcją Duopolis. Badany będzie również potencjał lokalnego rynku pracy i uczelni wyższych w perspektywie przyszłego rozwoju gospodarczego.   

Dotychczasowe sukcesy

Raport przygotowany dla Łodzi przez firmę Deloitte ma też uwzględniać pozytywne zmiany, jakie dokonały się w mieście w ciągu ostatnich lat. W tym kontekście ważną część opracowania ma stanowić ukazanie lokalnych „success stories”, czyli przykładów lokalnych oraz regionalnych przedsiębiorców, którzy swój sukces zbudowali korzystając z potencjału Łodzi.

- Łódź to miasto o ogromnym potencjale, zarówno jeśli chodzi o przyciąganie inwestycji jak i zwiększanie jakości życia mieszkańców. My o tym wiemy, ale chcemy, by opracowanie, które zostanie przygotowane na zlecenie Miasta, pomogło nam ten potencjał ubrać w konkretne dane i liczby. Jesteśmy przekonani, że takie podsumowanie zmian, które zaszły w Łodzi w ciągu ostatnich lat, oraz analiza obecnego stanu Miasta, przygotowane przez zewnętrzną firmę doradczą, będzie dla nas ważnym narzędziem i cennym źródłem wiedzy - mówi wiceprezydent Krzysztof Piątkowski.

Źródło: UMŁ

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama
reklama