reklama
reklama

Fatalny stan torowiska w kolejnej części Łodzi. Nowe tramwaje w tym miejscu nie pojadą

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Tomasz Śliwiński

Fatalny stan torowiska w kolejnej części Łodzi. Nowe tramwaje w tym miejscu nie pojadą - Zdjęcie główne

Tramwaj MPK Łódź Pesa przed Piotrkowską Centrum | foto Tomasz Śliwiński

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźTorowisko przy al. Politechniki jest w tak złym stanie, że nowoczesne tramwaje Moderus Gamma jeździć tam nie mogą - czytamy w odpowiedzi na interpelację radnej Beaty Bilskiej z Zielonych. Dyskusja o tym pojawiła się tuż po tym, jak mieszkańcy Chojen zgłosili się do radnej o pomoc przy zwiększeniu liczby tramwajów niskopodłogowych na linii 15 i 17.
reklama

Tabor łódzkiego MPK to w ostatnich latach spore zmiany. Przede wszystkim mamy w pełni niskopodłogowe autobusy, a w temacie tramwajów możemy się pochwalić nowoczesnymi Moderusami Gamma. Pomimo tego wciąż na łódzkich torowiskach możemy regularnie spotkać wysokopodłogowe tramwaje Konstal.

Mieszkańcy Chojen pytają o więcej tramwajów niskopodłogowych - uda się?

Są linie tramwajowe, na których znalezienie pojazdów niskopodłogowych to żaden wyczyn. Dla przykładu są to linie obsługiwane przez tramwaje dwukierunkowe, ponieważ wszystkie "dwukierunki" są albo niskopodłogowe w 100%, albo mają niską podłogę w środkowej części składu. Mowa o liniach 1, 3, 6, 7, 43 oraz wybrane brygady linii 2.

Na pozostałych liniach znalezienie tramwaju niskopodłogowego bywa już znacznie trudniejsze. To m.in. linie 2, 5, 8, 15, 16, 17, 18 i 19, które są często obsługiwane przez m.in. wysokopodłogowe Konstale. Tutaj warto wspomnieć, iż żadna linia łódzkiego MPK nie ma z góry przypisanego taboru, którym będzie obsługiwana.

reklama

W przypadku wspomnianej linii 15 i 19 interpelację w sprawie zwiększenia na nich liczby tramwajów niskopodłogowych złożyła ostatnio Beata Bilska, radna Koalicji Obywatelskiej, Zieloni.

- Mieszkańcy miasta Łodzi, którzy przyczyniają się do utrzymania transportu publicznego mają prawo wymagać, aby usługi te odpowiadały ich potrzebom. Wyjątkową uwagę powinniśmy poświecić osobom o szczególnych potrzebach-seniorom, osobom z niepełnosprawnościami ruchowymi, rodzicom z wózkami dziecięcymi oraz wszystkim tym, którzy na co dzień napotykają trudności w korzystaniu z komunikacji miejskiej.

- pisze w swojej interpelacji Beata Bilska, radna RM w Łodzi.

I dodaje:

- Mieszkańcy Chojen zwrócili się do mnie z prośbą o złożenie interpelacji w sprawie wymiany tramwajów linii nr 15 i 19 na niskopodłogowe. Zwracają oni uwagę na problem korzystania z nich przez osoby starsze i z ograniczoną sprawnością ruchową, w przypadku pojazdów wysokopodłogowych.

reklama

Radna poprosiła o stanowisko magistratu w sprawie całkowitej obsługi linii 15 i 19 przez tramwaje niskopodłogowe oraz zapytała, co stoi na przeszkodzie, aby to wprowadzić.

Aleja Politechniki nie dla nowych tramwajów MPK Łódź. Powodem jest zły stan torowiska

Z odpowiedzią na interpelację Beaty Bilskiej przychodzi Tomasz Piotrowski, wiceprezydent Łodzi.

- Tabor niskopodłogowy w dni robocze na linii nr 15 stanowi obecnie 55% obsady, natomiast na linii nr 19 – 70% obsady. W soboty, niedziele i święta stopień obsługi taborem niskopodłogowym zwiększa się odpowiednio do 75% dla linii nr 15 i 100% dla linii nr 19

- odpowiada Tomasz Piotrowski, wiceprezydent Łodzi.

W swojej odpowiedzi  wiceprezydent tłumaczy, na których liniach możemy spotkać tramwaje dwukierunkowe, które są jednocześnie z dostępną niską podłogą.

reklama

- Wagony dwukierunkowe typu Düwag Siemens NF6D, Düwag M8CN i AEG GT6M-ZR obligatoryjnie kierowane są do obsługi linii nr 1, 3, 6, 7, 43, które posiadają minimum jedną krańcówkę w formie weksla torowego. Dodatkowo realizują wybrane kursy na linii nr 2, przebiegającej, m.in. po ulicy Limanowskiego, całkowicie pozbawionej obsługi niskopodłogowej.

- dodaje Piotrowski.

Jakie są szanse na większą liczbę tramwajów niskopodłogowych na linii 15 i 19? Na razie niewielkie. Opcją byłyby wspomniane wcześniej tramwaje dwukierunkowe, które są kierowane z pierwszeństwem na linie, gdzie występuje krańcówka jednotorowa. W grę nie wchodzą także najnowsze tramwaje Moderus Gamma, czy zakupione kilka lat wcześniej tramwaje Pesa - powód? Zły stan torowiska na al. Politechniki oraz brak tramwajowej skrajni na Zgierskiej.

reklama

- Wagony typu Moderus Gamma, ze względu na zły stan torowiska w alejach Politechniki, nie mogą być kierowane do obsługi linii nr 15. Wagony typu Pesa Swing, ze względu na brak zachowania skrajni dla tramwajów na przystankach wzdłuż ulicy Zgierskiej oraz brak możliwości obsługi pętli Stoki przez obie jeżdżące tam linie, nie mogą być kierowane do obsługi linii nr 15 i nr 19

- podsumowuje wiceprezydent.

O tym, jakie mogą być skutki złego stanu torowiska łódzcy podróżni przekonują się regularnie. Kilka miesięcy temu była to ulicy Rzgowska, na której awaryjnie wstrzymano ruch tramwajów na Chojny Kurczaki, a aktualnie (od piątku 24 stycznia) jest to ulica Piotrowska. Ekipa MPK Łódź naprawia torowisko na wysokości placu Reymonta.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Najciekawsze wiadomości z Łodzi i aglomeracji łódzkiej w jednym miejscu. Codziennie ciekawe treści specjalnie dla Ciebie! Zobacz co się dzieje Dziś w Łodzi Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama