Nowym logo województwo łódzkie pochwaliło się w mediach społecznościowych w niedzielę 2 lutego.
Województwo łódzkie chwali się nowym logo - w sekcji komentarzy zawrzało
Niedługo po premierze w sekcji komentarzy pojawiło się spore dziwienie, a także głosy krytyczne.
- Szczerze to nic to nie przypomina
- pisze pan Łukasz.
- Może się nie znam na sztuce nowoczesnej. Ale w niczym nie kojarzy mi się Łodzią. Myślę, że to nie ten kierunek
- dodaje pan Jacek.
- Strasznie nieczytelne i w żaden sposób na pierwszy rzut oka nie da się zidentyfikować tego logo jako znaku związanego z województwem łódzkim
- komentuje pan Adam.
Nie brakuje także pytań o to, czy skorzystano przy projektowaniu nowego logo z pomocy łódzkich uczelni wyższych.
- Są w Łodzi - stolicy województwa - Akademia Sztuk Pięknych, Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania, Politechnika Łódzka i inne wyższe uczelnie. Jest naprawdę parę fajnych osób, które potrafią projektować i rysować. A ktoś z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego puszcza w świat to. Are You Serious?!
- pyta pan Bartłomiej.
W sekcji komentarzy pod postem UMWŁ znalazły się także głosy chwalące projekt.
- Świetne nawiązanie do sztuki. Idealnie wyraża kreatywność łodzian. Ja bym zaryzykowała. Ludzie się przyzwyczają. Może trzeba im tylko pokazać palcem co z czego wynika. W końcu przyjęliśmy na łono Łodzi jednorożca, a tu argumenty były zdecydowanie naciągane
- pisze pani Anna.
- Super, w punkt inspiracja Katarzyna Kobro. Dużo ładniejsze niż stare. Brawo!
- komentuje pani Jolanta.
Nie brakuje także pytań o to, kto jest autorem pracy, a także ile ona kosztowała. Pytania te postanowiliśmy zadać bezpośrednio do władz województwa.
Ile kosztowało nowe logo województwa łódzkiego i kto je wykonał?
Jak czytamy w odpowiedzi od Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, autorem nowego logo województwa jest wielokrotnie nagradzane łódzkie Studio Design.Głównym projektantem jest Izabella Jurczyk z łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych, stypendystka ministra kultury, członek jury A'Design Award & Competition i autorka wielu projektów, wizualizacji, laureatka kilkudziesięciu nagród i zdobywczyni medali.
- Tworząc logo, świadomie odnieśliśmy się do tożsamości naszego województwa. Głównym założeniem dla stworzenia nowej identyfikacji było przedstawienie jego unikatowego kodu, który charakteryzuje miejsce i jego mieszkańców
- mówi łodzianka Izabella Jurczyk, artystka sztuk wizualnych i główna projektantka Design Studio.
I dodaje:
- Zależało nam na zbudowaniu nowoczesnego, dynamicznego przekazu mówiącego o sile i kreatywności regionu. Nowe logo poprzez swą architekturę odnosi się do szeroko pojętej kultury, folkloru, przemysłu, biznesu oraz centralnego położenia geograficznego województwa ŁÓDZKIEGO (pisownia oryginalna - przyp. red.), które silnie wpływa na rolę, jaką odgrywa ono na arenie Polski i Europy.
Artystka przekonuje, że zarówno kolorystyka, jak i kształty mają nawiązanie do korzeni awangardowych województwa.
- Architekturę znaku ŁÓDZKIE, tworzy czytelna, linearna typografia, opracowana na bazie jednoelementowego fontu. Wspomniana typografia została połączona z elementami figur geometrycznych. Użycie kodu niesionego przez kolory i kształty jest istotnym elementem komunikacji we współczesnym społeczeństwie. Zaproponowane w logo formy graficzne i kolorystyka, osadzone są w kulturowych i awangardowych korzeniach naszego województwa i odnoszą się wprost do tożsamości marki regionu, której nadrzędną siłą jest różnorodność oraz otwarcie na rozwój i nowe technologie
- dodaje Jurczyk.
Urząd marszałkowski informuje, że nowe logo to element większego zamówienia, w skład którego wchodzą m.in. ujednolicenie marki, jaką jest Łódzkie.
- Przedmiot zamówienia stanowiło opracowanie nowego znaku promocyjnego wraz z księgą znaku, którą stanowi maksymalnie ustandaryzowany dokument opisujący budowę logo, zawierający dokładne wytyczne dotyczące jego stosowania oraz kompleksowym, jednolitym systemem identyfikacji wizualnej Województwa Łódzkiego, w tym zestawu oznaczeń graficznych, ikon, symboli, kolorów, typografii, materiałów, druków czy innych informacji wizualnych oraz precyzyjnych zasad ich stosowania, mających na celu kreowanie oraz identyfikację Marki Województwa Łódzkiego
- informuje Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
UMWŁ podsumowuje, że kwota przeznaczona na sfinansowanie powyższego zamówienia wyniosła 17 000 zł netto.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.