reklama
reklama

Internauci krytykują nowe logo Łódzkiego. Kto je wykonał i za ile? Główna projektantka komentuje

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Tomasz Śliwiński (archiwum)

Internauci krytykują nowe logo Łódzkiego. Kto je wykonał i za ile? Główna projektantka komentuje - Zdjęcie główne

Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego | foto Tomasz Śliwiński (archiwum)

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźWładze województwa łódzkiego zostały krytykowane za to, jak wygląda nowe logo promujące nasze województwo. Jakie głosy padają? Jak na te komentarze odpowiada główna projektantka?
reklama

Nowym logo województwo łódzkie pochwaliło się w mediach społecznościowych w niedzielę 2 lutego.

Województwo łódzkie chwali się nowym logo - w sekcji komentarzy zawrzało

Niedługo po premierze w sekcji komentarzy pojawiło się spore dziwienie, a także głosy krytyczne.

- Szczerze to nic to nie przypomina

- pisze pan Łukasz.

- Może się nie znam na sztuce nowoczesnej. Ale w niczym nie kojarzy mi się Łodzią. Myślę, że to nie ten kierunek

- dodaje pan Jacek.

- Strasznie nieczytelne i w żaden sposób na pierwszy rzut oka nie da się zidentyfikować tego logo jako znaku związanego z województwem łódzkim

- komentuje pan Adam.

reklama

Nie brakuje także pytań o to, czy skorzystano przy projektowaniu nowego logo z pomocy łódzkich uczelni wyższych.

- Są w Łodzi - stolicy województwa - Akademia Sztuk Pięknych, Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania, Politechnika Łódzka i inne wyższe uczelnie. Jest naprawdę parę fajnych osób, które potrafią projektować i rysować. A ktoś z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego puszcza w świat to. Are You Serious?!

- pyta pan Bartłomiej.

reklama

W sekcji komentarzy pod postem UMWŁ znalazły się także głosy chwalące projekt.

- Świetne nawiązanie do sztuki. Idealnie wyraża kreatywność łodzian. Ja bym zaryzykowała. Ludzie się przyzwyczają. Może trzeba im tylko pokazać palcem co z czego wynika. W końcu przyjęliśmy na łono Łodzi jednorożca, a tu argumenty były zdecydowanie naciągane

- pisze pani Anna.

- Super, w punkt inspiracja Katarzyna Kobro. Dużo ładniejsze niż stare. Brawo!

- komentuje pani Jolanta.

Nie brakuje także pytań o to, kto jest autorem pracy, a także ile ona kosztowała. Pytania te postanowiliśmy zadać bezpośrednio do władz województwa.

Ile kosztowało nowe logo województwa łódzkiego i kto je wykonał?

Jak czytamy w odpowiedzi od Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, autorem nowego logo województwa jest wielokrotnie nagradzane łódzkie Studio Design.

reklama

Głównym projektantem jest Izabella Jurczyk z łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych, stypendystka ministra kultury, członek jury A'Design Award & Competition i autorka wielu projektów, wizualizacji, laureatka kilkudziesięciu nagród i zdobywczyni medali. 

- Tworząc logo, świadomie odnieśliśmy się do tożsamości naszego województwa. Głównym założeniem dla stworzenia nowej identyfikacji było przedstawienie jego unikatowego kodu, który charakteryzuje miejsce i jego mieszkańców

- mówi łodzianka Izabella Jurczyk, artystka sztuk wizualnych i główna projektantka Design Studio.

I dodaje:

- Zależało nam na zbudowaniu nowoczesnego, dynamicznego przekazu mówiącego o sile i kreatywności regionu. Nowe logo poprzez swą architekturę odnosi się do szeroko pojętej kultury, folkloru, przemysłu, biznesu oraz centralnego położenia geograficznego województwa ŁÓDZKIEGO (pisownia oryginalna - przyp. red.), które silnie wpływa na rolę, jaką odgrywa ono na arenie Polski i Europy.

reklama

Artystka przekonuje, że zarówno kolorystyka, jak i kształty mają nawiązanie do korzeni awangardowych województwa.

- Architekturę znaku ŁÓDZKIE, tworzy czytelna, linearna typografia, opracowana na bazie jednoelementowego fontu. Wspomniana typografia została połączona z elementami figur geometrycznych. Użycie kodu niesionego przez kolory i kształty jest istotnym elementem komunikacji we współczesnym społeczeństwie. Zaproponowane w logo formy graficzne i kolorystyka, osadzone są w kulturowych i awangardowych korzeniach naszego województwa i odnoszą się wprost do tożsamości marki regionu, której nadrzędną siłą jest różnorodność oraz otwarcie na rozwój i nowe technologie

- dodaje Jurczyk.

Urząd marszałkowski informuje, że nowe logo to element większego zamówienia, w skład którego wchodzą m.in. ujednolicenie marki, jaką jest Łódzkie.

- Przedmiot zamówienia  stanowiło opracowanie nowego znaku promocyjnego wraz z księgą znaku, którą stanowi maksymalnie ustandaryzowany dokument opisujący budowę logo, zawierający dokładne wytyczne dotyczące jego stosowania oraz kompleksowym, jednolitym systemem identyfikacji wizualnej Województwa Łódzkiego, w tym zestawu oznaczeń graficznych, ikon, symboli, kolorów, typografii, materiałów, druków czy innych informacji wizualnych oraz precyzyjnych zasad ich stosowania, mających na celu kreowanie oraz identyfikację Marki Województwa Łódzkiego

- informuje Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.

UMWŁ podsumowuje, że kwota przeznaczona na sfinansowanie powyższego zamówienia wyniosła 17 000 zł netto.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Najciekawsze wiadomości z Łodzi i aglomeracji łódzkiej w jednym miejscu. Codziennie ciekawe treści specjalnie dla Ciebie! Zobacz co się dzieje Dziś w Łodzi Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama