reklama
reklama

Kolej plus w Łódzkiem. Nowa linia kolejowa od "Węglówki w stronę Wielunia

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Kolej plus w Łódzkiem. Nowa linia kolejowa od "Węglówki w stronę Wielunia - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźWkrótce dowiemy się, jak przebiegnie nowa linia kolejowa od „Węglówki” w stronę Wielunia oraz w jaki sposób zmodernizować trasy Tomaszów – Opoczno – Skarżysko Kamienna i Piotrków – Bełchatów z wydłużeniem do Bogumiłowa. Rozstrzygnięte zostały przetargi na opracowanie studiów planistyczno-prognostycznych na realizację wszystkich trzech projektów zgłoszonych przez województwo do programu Kolej Plus.
reklama

Łódzkie. Dokumentacje dla projektów w ramach Kolej Plus za 6,3 mln zł

Oferty złożyły trzy firmy. Najwięcej punktów w oparciu o przyjęte kryteria wyboru (cena była tylko jednym z ich elementów) otrzymało Polsko – Hiszpańskie Konsorcjum firm IDOM. Wszystkie dokumentacje studialne wykona łącznie za 6,3 mln zł. Dokumentacje będą współfinansowane przez Województwo Świętokrzyskie, Miasto Bełchatów, Gminę Kleszczów i Gminę Wieluń.

!reklama!

Celem studium będzie wypracowanie koncepcji, która będzie stanowić podstawę do dalszej realizacji projektu w tym dokumentacji niezbędnej do budowy połączenia kolejowego. Powinno zawierać m.in. prognozy ruchu; oszacowanie kosztów dla różnych wariantów infrastruktury, ocenę wpływu projektu na usprawnienie połączenia danego miasta z miastem wojewódzkim. Studium będzie stanowić podstawę opracowania przez PKP PLK studium projektowo-technicznego.

reklama

Polecamy: W szpitalu tymczasowym w Łodzi jest już prawie 100 pacjentów. Najmłodszy to 24-latek

Łódzkie zgłosiło do programu Kolej Plus trzy projekty

Przypomnijmy, że województwo łódzkie zgłosiło do programu Kolej Plus trzy projekty:

  1. „Modernizacja i elektryfikacja linii kolejowej nr 24 na odcinku Piotrków TrybunalskiBełchatów z wydłużeniem do Bogumiłowa”, gdzie długość modernizowanej linii to 34,3 km, a budowanej - ok. 7,2 km;
  2. „Budowa linii łączącej linię kolejową nr 131 (Chorzew Siemkowice) z linią kolejową nr 181 (Wieluń)”. W ten sposób Wieluń uzyska połączenie z Magistralą Węglową, a w konsekwencji łatwiejsze połączenie z Łodzią. Długość planowanej do wybudowania linii to ok. 30 km;
  3. „Modernizacja i elektryfikacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko Kamienna”. Jest to projekt realizowany wspólnie z Województwem Świętokrzyskim, a długość modernizowanej linii to ok. 88 km. Pozwoli on na połączenie z Łodzią m.in. Opoczna i Kielc.
Pierwsze dwa projekty przewidują realizację i zakończenie robót do 2028 roku, natomiast trzeci zakłada wykonanie dokumentacji projektowo-budowlanej wraz z pozyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych.

reklama

Program Kolej Plus - założenia

Program Kolej Pllus zakłada odbudowę, modernizację i przywracanie do życia torów kolejowych, które zostały zlikwidowane oraz budowę nowych. Ma zapewnić m.in. połączenia do miast, które obecnie takiej komunikacji nie mają, bądź unowocześnić ją. 85 proc. wartości planowanych inwestycji będzie finansowało państwo poprzez realizatora zadania, czyli spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe. Pozostałe 15 proc. kosztów inwestycji to wkład własny samorządów. Wartość całego programu to około 6,6 mld zł z czego 5,6 mld zł to środki z budżetu państwa, a pozostały miliard wyłożą samorządy. Program Kolej Plus zaplanowano do realizacji do 2028 roku.

reklama
reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama