W Łodzi powstaje tunel średnicowy, który połączy dworzec Łódź Fabryczna i dworzec Łódź Kaliska
Jak informuje PKP PLK, prace przy komorach niezbędnych do wykonania podziemnego połączenia Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/ Łódź Żabieniec powoli postępują.!reklama!
Już od grudnia, gdy tarcze zostały opuszczone do komór startowych, trwa rozruch technologiczny maszyn TBM do budowy tuneli.
Przy działających od 30 grudnia ubiegłego roku tarczach TBM prowadzona jest dokładna konfiguracja wszystkich systemów mechanicznych, hydraulicznych, elektrycznych i elektronicznych.
Kolejne opóźnienia przy budowie tunelu średnicowego w Łodzi. Winny niemiecki twardy lockdown
Obecnie uzupełniane są elementy wyposażenia pomocniczego, które są niezbędne do „wejścia” tarczy w grunt. Obostrzenia (tzw. twardy lockdown) wprowadzone w Niemczech wpłynęły na dostawę ostatnich elementów wyposażenia.Z inicjatywy producenta maszyn, wykonawca uwzględnił wprowadzenie dodatkowych urządzeń do dużej TBM. Dzięki nim maszyna zyska większą szczelność tarczy i będzie większa stateczność gruntu. Prace muszą być wykonane przed rozpoczęciem wiercenia w gruncie.
Montaż pierwszych elementów obudowy tunelu, wykonywany podczas drążenia TBM w gruncie, wykonawca ustalił na ostatni tydzień lutego.
Na terenie Łodzi trwają niezbędne prace do budowy tuneli średnicowych
W Łodzi kontynuowane są prace ważne dla budowy tuneli. Na ulicy Skarpowej budowana jest komora demontażowa dla mniejszej tarczy TBM. Prace są prowadzone przy komorze rozgałęźnej pomiędzy tunelem dwutorowym a jednotorowymi przy ul. Włókniarzy. Przy ul. Stolarskiej i Odolanowskiej budowana jest komora dla mniejszej tarczy TBM, która dojdzie tu z ul. Długosza.Na budowach są zgromadzone pierwsze potrzebne do startu partie tubingów. W zakładzie w Mszczonowie przygotowywane są kolejne elementy obudowy tuneli.
Równolegle do działań na budowach, prowadzone są prace projektowe związane z podziemnymi przystankami Łódź Polesie i Łódź Śródmieście. Wykonawca uwzględnia w projekcie dodatkowy, trzeci przystanek Łódź Koziny (robocza nazwa).
W Łodzi tunel wydrążą Katarzyna i Faustyna
Tradycją jest, że maszyny drążące tunele otrzymują imiona żeńskie. TBM-om pracującym w Łodzi nadano imiona Katarzyna i Faustyna.Imiona są imionami kobiet ważnych dla kolejarzy i Łodzi. Katarzyna, imię patronki kolejarzy św. Katarzyny Aleksandryjskiej otrzymała większa tarcza. Mniejszej maszynie nadano imię Faustyna, takie jakie ma patronka Łodzi św. Faustyna Kowalska.
Tunel w Łodzi połączy Polskę
Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne – na osi wschód – zachód (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska) i na osi północ – południe (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna, Żabieniec). W ramach projektu powstaną nowe przystanki m.in. Łódź Polesie i Łódź Śródmieście, które będą zintegrowane z komunikacją miejską i ułatwią mieszkańcom codzienne podróże.Zakończenie prac przy budowie tunelu średnicowego, zwanego przez niektórych potocznie „łódzkim metrem”, jest planowane do końca 2022 roku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.