- Zachęcamy mieszkańców, by na bieżąco sprawdzali na stronach internetowych UMŁ informacje na temat pracy poszczególnych wydziałów i dostępnych sposobów umówienia wizyty. Najwięcej spraw mieszkańców realizują trzy wydziały: Wydział Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów, Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego. Pierwszy z nich ma uruchomioną stronę umożliwiającą umówienie wizyty. W Wydziale Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów, z powodu obostrzeń epidemiologicznych, czynne jest co drugie stanowisko, a interesanci przychodzą na wyznaczoną wcześniej godzinę. Oprócz tego interesanci wciąż mogą pozostawić swoje wnioski w urnie. Są one na bieżąco wyjmowane i rozpatrywane przez urzędników – informuje Jarosław Chwiałkowski, dyrektor Departamentu Obsługi i Administracji Urzędu Miasta Łodzi.
!reklama!
- Jeśli chodzi o Wydział Spraw Obywatelskich, we wszystkich lokalizacjach można umówić się na wizytę, można również odbierać dowody osobiste. W przypadku składania wniosków zachęcamy do korzystania z platformy ePUAP. Obserwujemy zwiększoną liczbę wniosków składanych tą drogą, ale staramy się realizować je na bieżąco. Osoby, które nie mogą skorzystać z platformy ePUAP prosimy o telefoniczne umawianie wizyt – telefony i adresy e-mail dostępne są na stronach internetowych UMŁ – dodaje dyrektor Chwiałkowski.
W przypadku konieczności załatwienia sprawy w Urzędzie Stanu Cywilnego obsługa była tam zapewniona przez cały czas, szczególnie w obszarze rejestracji zgonów. We wszystkich pozostałych sprawach wizytę trzeba umówić telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Chwiałkowski zaznacza, że liczba umawianych wizyt jest ograniczona w celu zapewnienia bezpieczeństwa mieszkańcom i urzędnikom. Wspomniane wcześniej wydziały obsługują już ponad 1.000 mieszkańców dziennie. Interesanci mają konkretne godziny, w których mogą załatwiać sprawy.
- W Łódzkim Centrum Kontaktów z Mieszkańcami również obowiązuje zasada wcześniejszego umawiania wizyty. Cały czas czynne jest nasze call center (+42 638 44 44), gdzie można uzyskać niezbędne informacje i umówić wizytę. Dodatkowo wystawiona jest urna, do której mieszkańcy mogą wrzucić korespondencję. Zachęcamy jednak do korzystania z platformy ePUAP, gdzie dostępnych jest już ponad 80 usług. Łódzkie Centrum Kontaktów z Mieszkańcami, oprócz wydawania dowodów osobistych, kart dużej rodziny, potwierdza również profile zaufane – mówi Małgorzata Markowska,
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.