reklama
reklama

Linia nieczynna i co dalej?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Linia nieczynna i co dalej?  - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźChociaż przyczyna nieprzejezdności trasy tramwajowej na ul. Śląską w Łodzi jest z pozoru niewielka, miasto nie przedstawiło jeszcze żadnych konkretnych planów wznowienia tam ruchu tramwajowego.
reklama

Linia nieczynna i co dalej?

Pasażerowie wciąż korzystają więc z autobusu zastępczego linii Z13 i mają powody, by narzekać na jego punktualność.

Niedawno łódzkie MPK potwierdziło, że nieprzejezdna stała się kolejna, (już piąta nie licząc odcinków podmiejskich), trasa tramwajowa w Łodzi. Chodzi o krótki odcinek od skrzyżowania al. Śmigłego-Rydza z Dąbrowskiego do pętli u zbiegu ulic Śląskiej i Niższej. Miasto nie zleca tam obecniee przewozów, a w związku z awarią przewoźnik wyciął kawałek szyny, w którego miejsce nie wstawił nowej.

Kiedy nastapi wznowienie ruchu?

Spółka wskazała jednoznacznie, że bez napraw wznowienie kursowania tramwajów na obecnie wyłączonym z ruchu odcinku jest niemożliwe. Czy do takiej inwestycji jednak dojdzie? Zarząd Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi nie odpowiedział na pytanie portalu, czy planowane są tam jakiekolwiek prace, a jeśli tak, kiedy można spodziewać się otwarcia przewozów.

reklama

W najbliższym czasie na zmianę sytuacji nie ma co liczyć. Jak informował niedawno „Fakt”, ZDiT przedstawił gazecie planowaną wstępnie siatkę połączeń po rozpoczęciu remontu ul. Przybyszewskiego. Wówczas to po prostopadłej ul. Dąbrowskiego kursować ma dodatkowo linia nr 14. Według dziennika, żadne z połączeń nie zostanie jednak skierowane na Niższą.

Bywało lepiej, a jak będzie teraz?

Tramwaje na odcinku ul. Niższej od Śląskiej do Dąbrowskiego uruchomiono 1 stycznia 1967 r. Od początku trasa ta kończyła się pętlą. Ostatni raz odcinek wykorzystywano liniowo w 2018 r. Został on zamknięty wraz z początkiem prac na al. Śmigłego-Rydza, chociaż bezpośrednio na Niższej nie realizowano żadnych robót, które uniemożliwiałyby prowadzenie ruchu.

Od tamtego czasu do centrum miasta dojeżdżać można autobusem Z13, który w rejonie pętli tramwajowej zawraca na kryterium ulicznym. Drugim końcem jego trasy jest w tej chwili pl. Dąbrowskiego. Dużym problemem jest jednak punktualność kursów, zwłaszcza w godzinach szczytu, bo pojazdy MPK często utykają w korkach.

reklama


Źródło: transport-publiczny.pl

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama