O tym, czy te inwestycje są rzeczywiście potrzebne „na już” mieszkańcy Widzewa przekonują się każdego dnia – nie raz, czy dwa, ale nawet kilkanaście razy dziennie.
Co dalej z budową przejazdów bezkolizyjnych na Widzewie?
Pociągów na trasie kolejowej łączącej Łódź Widzew z Koluszkami jest tak dużo, że rogatki na przejazdach przy Malowniczej i Transmisyjnej zamykają się praktycznie co kilkanaście, a nawet kilka minut.W korku stoją kierowcy, podróżni w autobusach łączących Janów z Mileszkami i Nowosolną, na przejście czekają także piesi. O potrzebie powstania bezkolizyjnych przejazdów mówiono ostatni raz w marcu 2024 roku, podczas trwającej kampanii wyborczej w ramach wyborów samorządowych.
Na przejazd kolejowy przy Malowniczej przyjechała Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi i ówczesny Robert Kolczyński, ówczesny dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju UMŁ.
- Myślę, że to przede wszystkim bardzo dobra wiadomość dla tych, którzy chcą bezkolizyjnie i szybko dostać się w okolice Nowosolnej, innych części naszego miasta i gmin ościennych. W przypadku Hetmańskiej powstanie przejazd podziemny, który z kolei ułatwi na pewno przejazd mieszkańcom Janowa, Olechowa oraz poprawi skomunikowanie się z Mileszkami i Stokami
- mówiła 19 marca 2024 r. Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.
- Widzimy na własne oczy, jak bardzo potrzebny jest ten bezkolizyjny przejazd w tym miejscu. Rogatki co chwilę są zamykane, natomiast już niebawem po uruchomieniu tunelu średnicowego nastąpi nieunikniony rozwój Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej
- mówił Robert Kolczyński, ówczesny dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju UMŁ, obecnie sekretarz Województwa Łódzkiego.
Konsultacje społeczne w sprawie budowy nowego wiaduktu i tunelu na Widzewie
12 stycznia 2025 roku poinformowano o zorganizowaniu dla mieszkańców konsultacji społecznych.
- Gotowe są już koncepcje nowych obiektów, co jest niezbędne do pozyskania dofinasowania. Wniosek do PKP zostanie złożony do połowy lutego. Teraz jest czas, aby porozmawiać o całości projektu
- informuje Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.
Gdzie i kiedy odbędą się konsultacje w sprawie budowy bezkolizyjnych przejazdów na Malowniczej i Transmisyjnej?
- W styczniu odbędą się konsultacje społeczne. Pierwsze spotkanie on-line odbędzie się 16 stycznia o godz. 17:00. Na osoby preferujące spotkania na żywo urzędnicy będą czekać w godz. 14:00 – 18:00 w Bibliotece Miejskiej nr 52 przy ul. Ketlinga 21
- dodaje Andrzejewski.
Aby realizacja inwestycja mogła stać się faktem konieczne jest uzyskanie dofinansowania – z rzeczy już gotowych jest podpisany dokument na wspólną realizację inwestycji pomiędzy miastem Łódź a PKP Polskimi Liniami Kolejowymi.
- Niezwłocznie po otrzymaniu dofinansowania zostanie rozpisany przetarg na projekt i budowę bezkolizyjnych przejazdów na Widzewie. Dokument o wspólnej realizacji inwestycji z PKP jest już podpisany, co zapewni sprawną budowę
- podkreśla rzecznik.
Do podpisania wspomnianego dokumentu doszło trzy lata temu tj. w 2022 roku.
Bezproblemowy przejazd przez tory kolejowe na Malowniczej i Transmisyjnej - kiedy się to wydarzy?
Jak mówi Rafał Wilgusiak z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych inwestycje mają powstać w ciągu najbliższych siedmiu lat – do 2032 roku.
- Zgodnie z porozumieniem między PLK SA a miastem Łódź podpisanym w styczniu 2022 roku bezkolizyjne skrzyżowania na Widzewie, tj. wiadukt w ciągu ul. Malowniczej oraz wiadukt w ciągu ul. Transmisyjnej mają być zrealizowane przez Miasto Łódź do stycznia 2032 roku.
- mówi w rozmowie z portalem TuLodz.pl Rafał Wilgusiak, zespół prasowy PKP PLK S.A.
I dodaje:
- Miasto zobowiązało się do realizacji inwestycji na styku z infrastrukturą kolejową w związku z budową podziemnego przystanku Łódź Śródmieście w tunelu średnicowym tj. na trasie Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec.
Zgłoszenia do programu PKP PLK „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych w tym ich przebudowa na skrzyżowania dwupoziomowe” samorządy mogą wysyłać do 5 lutego 2025 r.
- Miasto Łódź może wystąpić do PLK SA z inicjatywą budowy skrzyżowań bezkolizyjnych we wskazanych przez miasto lokalizacjach w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych, w tym ich przebudowa na skrzyżowania dwupoziomowe”.
- podkreśla Wilgusiak.
I dodaje:
- Możliwość budowy skrzyżowań na szlaku Łódź Andrzejów – Łódź Fabryczna przy współudziale środków PLK SA, w przypadku złożenia przez samorząd odpowiedniego wniosku, zostanie poddana analizie wielokryterialnej a wnioskodawca zostanie poinformowany czy zgłoszone zadania zostały zakwalifikowane do projektu.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.