reklama
reklama

Łódzcy nauczyciele nie będą korzystać z podręcznika do HiT-u? „Dzielenie i stygmatyzowanie dzieci jest niedopuszczalne”

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Canva/poglądowe

Łódzcy nauczyciele nie będą korzystać z podręcznika do HiT-u? „Dzielenie i stygmatyzowanie dzieci jest niedopuszczalne” - Zdjęcie główne

Czy łódzcy nauczyciele zrezygnują z kontrowersyjnego podręcznika? | foto Canva/poglądowe

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Wiceprezydent Łodzi, Małgorzata Moskwa-Wodnicka, wystosowała pismo do dyrektorów i nauczycieli łódzkich szkół, w którym apeluje, by ci rozważyli możliwość niekorzystania z kontrowersyjnego i budzącego w ostatnim czasie wiele emocji podręcznika do przedmiotu Historia i Teraźniejszość.
reklama

Wiceprezydent Łodzi apeluje do pedagogów. „Ideologizacja treści” w książce Wojciecha Roszkowskiego

Pismo z apelem skierowane zostało do nauczycieli i dyrektorów szkół średnich w Łodzi. Wiceprezydent Moskwa-Wodnicka krytykuje w nim podręcznik do HiT-u. Emocje budzi wiele fragmentów książki, między innymi ten dotyczący metody  in vitro. 

„Podręcznik „Historia i Teraźniejszość” autorstwa profesora Wojciecha Roszkowskiego do nauki przedmiotu o tej samej nazwie, stał się tematem publicznej dyskusji z uwagi na zawarte w nim treści. Uczniowie szkół ponadpodstawowych są także świadkami dyskusji na temat kontrowersji, jakie budzi książka. Autorem podręcznika, co warto podkreślić, jest były europoseł Prawa i Sprawiedliwości. W wielu fragmentach spotykamy się z prawicowymi, wręcz nacjonalistycznymi poglądami autora oraz ideologizacją treści” – czytamy w pierwszej części pisma. 

Przed Urzędem Miasta Łodzi przy ulicy Piotrkowskiej odbyło się spotkanie wiceprezydent Moskwy-Wodnickiej oraz Krzysztofa Makowskiego, przewodniczącego Komisji Edukacji Rady Miejskiej w Łodzi. 

„Podręcznik co prawda nie jest obowiązkowy ale treści w nim zawarte budzą wiele kontrowersji nie tylko wśród środowiska oświatowego ale także specjalistów” - mówiła wiceprezydent. - „Zgodnie z przepisami samorząd może tylko apelować, a decyzję w tej sprawie podejmują nauczyciele i dyrektorzy placówek. Moja opinia na temat tej pozycji jest w piśmie, nie wyobrażam sobie by dzieci uczyły się z podręcznika w którym procedurę in vitro porównuje się do hodowli ludzi. Nie o to chodzi w edukacji by zaczynać rok szkolny od takich emocji i kontrowersji”.

Podczas spotkania głos w sprawie podręcznika i pisma wiceprezydent Łodzi zabrał także przewodniczący Krzysztof Makowski. 

„Wszystko teraz zależy od dyrektorów szkół i nauczycieli, którzy będą uczyli tego przedmiotu i myślę, że stanowią oni mur nie do przejścia przez ministra Czarnka. Nauczyciele wiedzą jak uczyć, jak wychowywać młodzież dlatego myślę, że wysłuchają apelu wiceprezydent Łodzi. Przeglądałem ten podręcznik i przyznaję, że jestem zszokowany próbami naginania historii, przeinaczania faktów które są tam opisane. Dzielenie ludzi, stygmatyzowanie dzieci urodzonych z in vitro jest niedopuszczalne i dlatego nie chcemy aby takie podręczniki znalazły się w jakiejkolwiek szkole w kraju” – powiedział Krzysztof Makowski .

Dalsza dyskusja dotycząca podręcznika do HiT-u zostanie podjęta podczas Komisji Edukacji Rady Miejskiej, która odbędzie się w środę 24 sierpnia. 

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama