reklama
reklama

Łódzka migawka jak Netflix? Do tego najtańsza w Polsce? Tak, jak to możliwe?

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Tomasz Śliwiński

Łódzka migawka jak Netflix? Do tego najtańsza w Polsce? Tak, jak to możliwe? - Zdjęcie główne

Tramwaj MPK Łódź przy skrzyżowaniu Zachodnia/Legionów w Łodzi | foto Tomasz Śliwiński

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźMniejsza płatność za jeden miesiąc, ale w ramach abonamentu na rok – wprowadzenie takiego rozwiązanie proponuje Bartosz Domaszewicz, kandydat do Rady Miejskiej w Łodzi z ramienia Koalicji Obywatelskiej. Dla podróżnych ma być to spore odciążenie portfeli, dla miejskiego przewoźnika gwarancja wpływów z biletów.
reklama

W ostatnich latach cennik łódzkiego MPK dynamicznie się zmienił.

Ceny biletów MPK Łódź - ile kosztują i ile są ważne?

W 2022 roku ceny biletów w Łodzi wzrosły dwukrotnie – najpierw w marcu, następnie w październiku. Głównymi argumentami podwyżki były rosnące koszty cen paliwa i energii, kluczowe były także podwyżki dla prowadzących pojazdy MPK Łódź. 

Obecnie za bilet 20-minutowy, ale ważny 40 minut zapłacimy 4,40 zł (normalny) i 2,20 zł (ulgowy) – ważny w strefie I i II.

Dla porównania z innymi polskimi miastami: w Warszawie bilet 20-minutowy (także obie strefy) zapłacimy 3,40 zł normalny i 1,70 złotych; w Poznaniu bilet 15-minutowy (strefy A+B+C+D) kosztuje 4 złote normalny i 2 złote ulgowy i we Wrocławiu (wszystkie linie) bilet 15-minutowy kosztuje 3,20 zł normalny i 1,60 złotych ulgowy.

reklama

Migawka MPK Łódź jak Netflix, Disney+ lub Amazon Prime?

Pomysł Bartosza Domaszewicza, kandydata do Rady Miejskiej w Łodzi to roczna migawka, która działałaby w ramach miesięcznego abonamentu.

- Pomysł jest w gruncie rzeczy bardzo prosty. Dosyć często w czasie spotkań z mieszkańcami tematem podnoszonym w rozmowach jest wysokość cen migawek. Z drugiej strony jeśli chcemy poprawić jakość komunikacji zbiorowej w Łodzi to nie możemy obniżać dochodów ze sprzedaży biletów. Modernizacja linii tramwajowych czy zakup nowego taboru to olbrzymie wydatki, a każdego roku z budżetu miasta dopłacamy kilkaset milionów złotych do komunikacji

reklama

- mówi Bartosz Domaszewicz, kandydat do Rady Miejskiej w Łodzi.

Wprowadzenie rocznego abonamentu za migawkę z miesięczną płatnością to – jak mówi Bartosz Domaszewicz – rozwiązanie, które przyszło na myśl na przykładzie serwisów streamingowych, które opierają swój plan biznesowy na abonamencie.

- Szukałem, więc pomysłu jak rozwiązać ten dylemat. Z pomocą przyszły usługi, z których sam korzystam, czyli różnego rodzaju serwisy internetowe takie jak np. Netflix. Tam przecież płacimy co miesiąc ustalona kwotę i nie wydaje się ona zbyt wygórowana. Z drugiej - jeśli mielibyśmy ją uiścić jednorazowo to pewnie wielu z nas zrezygnowałoby z zakupu. Podobnie jest z biletem rocznym na komunikację w Łodzi.

reklama

- dodaje.

Przypomnijmy, po ostatnich podwyżkach cen biletów opłata za roczną migawkę wynosi 1332 złotych – taniej o 221 złotych jest w opcji z kartą Łodzianina tj. 1110 złotych.

- Roczna migawka kosztuje 1110 zł i dla wielu osób taki jednorazowy wydatek przekracza ich możliwości. Gdyby jednak wprowadzić subskrypcję płatną co miesiąc to cena migawki spadłaby ze 140 zł (z kartą Łodzianina) do 92,5 zł

- proponuje Domaszewicz.

O pomyśle wprowadzenia migawki w ramach abonamentu Bartosz Domaszewicz poinformował 31 marca na swoim profilu na Facebooku.

reklama

Mniejsza opłata miesięczna za roczną migawkę - jak oceniają ten pomysł komentujący?

Komentujący zwrócili uwagę, że aktualnie łódzkie bilety są stanowczo za drogie, z czym sam się zgodził. Wielu komentujących popiera ten pomysł, inni zaś pytają wprost, czy nie jest to polityczny chwyt.

- Ekstra. Na pewno bym skorzystała!

- pisze pani Zuzanna.

- Mam już gdzieś migawkę jeżdżę rowerem

- komentuje pan Krzysztof.

- Tak, teraz jest stanowczo za drogo

- dodaje pani Magdalena.

- Od kiedy to miałoby obowiązywać? Bardzo fajny pomysł, tylko czy to nie jest po prostu "chwyt" polityczny?

- pyta pan Michał.

Jak mówi kandydat do Rady Miejskiej chciałby wprowadzić tę opcję już po wakacjach.

- Chciałbym to wprowadzić po wakacjach. Jestem po rozmowie z operatorem Karty Łodzianina. Niezależnie od wyniku głosowania będę ten pomysł starał się zrealizować, bo skoro tyle usług kupujemy w subskrypcji to czemu nie objąć tym komunikacji zbiorowej.

- podkreśla.

Przypomnijmy, wydłużony czas ważności biletów ma przestać obowiązywać 1 lipca – wydłużenie przez długi czas było ważne do końca 2023 roku, jednak przez nieukończenie w terminie wielu inwestycji opcję tę wydłużono do 30 czerwca 2024 r.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama