Przypomnijmy, że do ostatniego przetargu na Łódzki Rower Publiczny zgłosiły się 4 firmy. Ich oferty przewyższały jednak pierwotny budżet zaplanowany na ŁRP w latach 2021-2024, czyli 22,1 mln zł.
!reklama!
Dzięki ostatniej decyzji Rady Miejskiej, Zarząd Dróg i Transportu w końcu ma fundusze, by rozstrzygnąć przetarg. Wśród firm zainteresowanych uruchomieniem Łódzkiego Roweru Publicznego w Łodzi znalazły się Homeport Polska - 25,9 mln zł, City Bike Global (26 mln zł), Orange i Roovee (26,4 mln zł) oraz Wawa Bike (39,6 mln zł).
Obecnie ZDiT może rozważyć trzy propozycje, bowiem oferta Wawa Bike znacząco przewyższa i tak już powiększony budżet na Łódzki Rower Publiczny.
Na razie nie wiadomo, która z firm zostanie wybrana przez Zarząd Dróg i Transportu, a co za tym idzie, wciąż nie jest rozstrzygnięte, jakimi rozerwami będzie dysponował Łódzki Rower Publiczny.
Operator systemu może zaproponować w przetargu dwa rodzaje rowerów. Rowery trzeciej generacji, które wpinamy do stacji dokujących, znane z poprzednich lat lub rowery czwartej generacji, gdzie autokomputer wybudowany jest w rower, a jednoślad zostawiamy przy zwykłym stojaku w wyznaczonych do tego miejscach. Lokalizacje stacji będę w większości w tych samych, znanych łodzianom miejscach.
Jeśli umowę uda się podpisać jeszcze w tym roku, to łodzianie będą mogli korzystać z miejskich jednośladów już wiosną 2021. Wykonawca będzie miał bowiem cztery miesiące na dostarczenie tysiąca jednośladów. Kolejne 500 powinno pojawić się w ciągu kolejnego miesiąca.
źródło: Express Ilustrowany
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.