Projekt zakłada przebudowę stacji Stryków, Głowno, Zduńska Wola oraz wybudowanie nowego przystanku, który na chwilę obecną figuruje pod roboczą nazwą Pabianice Północ. Koncepcja zakłada utworzenie z nich węzłów multimodalnych, czyli takich, gdzie koncentrowałby się transport kolejowy, autobusowy i samochodowych. Takie rozwiązanie znacznie upraszcza planowanie podróży i jest wygodniejsze, z racji dostępności różnego rodzaju transportu w jednym miejscu.
Stacja w Zduńskiej Woli miała zostać przebudowana, a sama bryła budynku miała powrócić do pierwotnego, historycznego wyglądu (zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków). Dodatkowo budynek miał zostać podłączony do miejskiej sieci ciepłowniczej. W rejonie dworca miały zostać wybudowane także pętla autobusowa i parking.
Stacje Stryków oraz Głowno miały zostać wyposażone w nowe kładki dla pieszych, miejsca parkingowe i wiaty rowerowe.
Wszystkie przebudowywane stacje miały również zostać dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Z kolei Pabianice w rejonie przejazdu w ciągu ulicy Lutomierskiej miały pozyskać nowy przystanek kolejowy z dwoma jednokrawędziowymi peronami.
Zamawiający, PKP PLK po raz drugi raz zaplanował ten sam budżet na wykonanie zadania. Niestety, ponownie nie udało się wyłonić wykonawcy. Oferta złożona przez jedynego oferenta w pierwszym przetargu opiewała na ponad 24,5 mln złotych. To prawie 2,5 razy więcej niż zakładał budżet inwestycji. Nowy przetarg został rozpisany 5 lipca, ale sytuacja z niedopasowaniem budżetu do wyliczeń oferenta powtórzyła się.
Źródło: Transport Publiczny
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.