reklama
reklama

Miasto mówi „nie” dla powrotu linii autobusowej 86 pod szpital CKD. Jak to tłumaczy?

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Tomasz Śliwiński

Miasto mówi „nie” dla powrotu linii autobusowej 86 pod szpital CKD. Jak to tłumaczy? - Zdjęcie główne

"Nie” dla powrotu linii autobusowej 86 pod szpital CKD. Dlaczego? | foto Tomasz Śliwiński

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźPo wielu miesięcach wydłużonej relacji linia autobusowa 86 powróciła na dworzec Łódź Fabryczna. Dla mieszkańców Radiostacji, studentów Uniwersytetu Łódzkiego oraz pracowników i pacjentów szpitala CKD oznaczało to tylko jedno – konieczność zmiany przyzwyczajeń podczas podróży MPK. Jakie są szanse na powrót 86 pod CKD? Miasto nie kryje, że niewielkie.
reklama

O niezadowoleniu ze strony podróżnych, które wynikało z powrotu linii autobusowej 86 na dworzec Fabryczny pisaliśmy na portalu TuLodz.pl na początku października 2024.

Zmiany w kursowaniu MPK Łódź od października 2024 r.  - 86 na Fabryczny, powrót 17

Przypomnijmy, od 14 października obowiązują przywrócone linie tramwajowe 7 i 17, ta pierwsza powróciła pod Stary Cmentarz, druga natomiast na swoją starą trasę z Telefonicznej na Chocianowice IKEA. Powrót linii tramwajowej 17 sprawił jednak, że z ulicy Legionów, placu Wolności i ulicy Pomorskiej zniknęły autobusy linii 86.

reklama

Pod zorganizowaną na naszym profilu na Facebooku sondą, w której zapytaliśmy o ocenę powrotu 86 na dw. Łódź Fabryczna komentujący pisali wprost:

- No to wymyślili. To było genialne połączenie nie tylko do CKD, ale i w drugim kierunku. To już nie pierwsza cudowna zmiana. Proponuję osobie odpowiedzialnej za siatkę połączeń zacząć jeździć łódzkim MPK

- komentowała pani Wioletta.

- Co im przeszkadzał autobus, a od tramwaju pół kilometra trzeba iść z buta. Masakra

- dodał pan Jacek

- Bardzo zły pomysł. Jednym słowem tam dojazdu bezpośredniego już nie będzie. Studenci jeżdżą, pacjenci, to szpital, specjalistyczne poradnie, SOR… powinno się ułatwiać dojazd. a nie utrudniać. Kto wpadł na taki cudny pomysł?

reklama

- uważa pani Monika.

13 października poprosiliśmy o stanowisko Zarząd Dróg i Transportu. Zapytaliśmy o powody powrotu linii 86 na Fabryczny i o to, jakie są szanse na możliwość wydłużenia trasy autobusów do szpitala CKD. Przypomnieliśmy, że kilka lat temu udało się wydłużyć trasę skróconej linii autobusowej 57, która jest szczególnie ważna dla mieszkańców Bałut.

reklama

- Wraz z powrotem tramwajów na Chocianowice, mogliśmy uruchomić linie 17, która wróciła na swoją podstawową trasę i zapewnia większą ilość kursów na ul. Pomorskiej i kursuje również w kierunku szpitala CKD. Tym samym przywróciliśmy linię 86 na jej stałej trasie, aby zapewnić mieszkańcom Śródmieście bezpośredni dojazd na dworzec Fabryczny

- czytamy w odpowiedzi od Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.

Z podobnymi pytaniami w sprawie linii autobusowej 86 zwrócił się na początku listopada do prezydent Hanny Zdanowskiej Kosma Nykiel, radny niezrzeszony i przewodniczący stowarzyszenia „Łódź Cała Naprzód!”.

Radny niezrzeszony pyta o losy linii autobusowej 86. Co na to miasto?

Jak pisze w swojej interpelacji:

reklama

- Tymczasowa trasa, która funkcjonowała wcześniej, okazała się niezwykle przydatna przede wszystkim dla pacjentów, osób odwiedzających i pracowników CKD, studentów Uniwersytetu Medycznego, mieszkańców osiedla Lumumbowo, którzy podróżują w kierunku Starego Polesia i Retkini.

Radny zwrócił uwagę, że częstotliwość jednego kursu na godzinę na linii autobusowej 58A, na którą to można się przesiąść na Fabrycznym, jest wystarczająca do obsługi tak ważnego połączenia.

- Dodatkowo, w kontekście narastających problemów komunikacyjnych i tworzących się korków na ulicach Narutowicza i Niciarnianej, utrzymanie bezpośredniego połączenia autobusowego z CKD mogłoby przyczynić się do pewnego zmniejszenia natężenia ruchu samochodowego w tym rejonie

- dodaje Nykiel.

W odpowiedzi, która została udzielona w drugiej połowie listopada wynika, że większych szans na powrót autobusów 86 pod szpital CKD nie ma.

Dlaczego linia autobusowa 86 nie wróci pod szpital CKD?

Jak tłumaczy wiceprezydent Łodzi Tomasz Piotrowski powrót linii autobusowej 86 na dw. Łódź Fabryczna wynika z kilku faktów. 

Przede wszystkim to efekt reformy komunikacyjnej z 2017, kiedy to ustalono, że 86 będzie łączyć Retkinię z dworcem Fabrycznym. Na powody powrotu 86 na docelową trasę tj. na dw. Łódź Fabryczna nakładają się również potrzeby kursowania większej liczby autobusów na innych liniach, co wydłużona linia 86 utrudniała. Dodano także, że autobusy w relacji przez Pomorską notowały spore opóźnienie, zwłaszcza w rejonie ronda Solidarności.

- Informuję, że połączenie linią 86 nie zostało zlikwidowane, przywrócono jedynie stały układ komunikacyjny. Przedmiotowa linia tymczasowo pełniła funkcję komunikacji zastępczej za wycofane tramwaje linii 17, kosztem m.in. braku obsługi części ul. Rewolucji 1905 r. i ograniczenia możliwości dojazdu do Dworca Łódź Fabryczna

- odpowiada Tomasz Piotrowski, wiceprezydent Łodzi.

I dodaje:

- Ponadto informuję, że w dniu 14 listopada br. przeprowadzono obserwacje napełnień na linii 58A i 58B na przystankach Czechosłowacka-Niciarniana w obu kierunkach, w godzinach porannych (6:50-9:00) i popołudniowych (12:00-14:00). Maksymalne zaobserwowane napełnienie nie przekraczało 30% (zajęte miejsca siedzące). Autobusy 58A, przejeżdżające przez teren CKD, niejednokrotnie charakteryzowały się jeszcze niższym obłożeniem ze względu na fakt, że na ww. przystanku wysiadali i wsiadali uczniowie szkoły podstawowej nr 128, jadący z kierunku Dworca Łódź Fabryczna. Badania potoków pasażerskich na stałej trasie linii 86 zostały zaplanowane na grudzień br.

Piotrowski zaznacza, że zamiast linii 86 dostępna w kierunku szpitala jest linia 58A, która przejeżdża przez teren CKD.

- Dodatkowo, do CKD, po ul. Czechosłowackiej, poza linią 58A, jeżdżą autobusy linii 54A/54B, 58B oraz 64A/64B. Dojazd na uczelnie zapewniony jest liniami tramwajowymi 15, 17 oraz 45 i w zależności od miejsca zamieszkania pasażera jest to podróż bezpośrednia lub z jedną przesiadką

- dodaje wiceprezydent.

Na koniec Tomasz Piotrowski zaznaczył, że „nie stosuje się praktyki dublowania linii tramwajowych i autobusowych”, a w przypadku powrotu 86 podczas kursujących linii tramwajowych 15, 17 i 45, mogliby stracić na tym podróżni z innej części miasta.

- Taka sytuacja występowałaby w przypadku ponownego skierowania linii 86 do CKD, ponieważ odbywałoby się to kosztem pogorszenia lub likwidacji oferty przewozowej w innej części miasta.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama