Łódź jest pierwszym miastem w Polsce, w którym zastosowano nowoczesne rozwiązanie.
!reklama!
Terminale do płatności OPS (Open Payment System) zostały zainstalowane w 23 wagonach.
O wprowadzenie taryfy przystankowej na linii 11 mieszkańcy prosili już od dawna. System sprawdził się dobrze w tramwaju nr 10, gdzie można płacić zbliżeniowo kartą płatnicza za liczbę przejechanych przystanków, a nie za czas jazdy.
- Ważna ta przesiadka jest o tyle, że wsiadając w dziesiątkę i przesiadając się do jedenastki, już nie ponosimy kosztów tej opłaty początkowej najwyższej, czyli 60 groszy, tylko dalej mamy naliczane przystanki po 10, 8, 6 groszy - tłumaczy Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy MPK-Łódź.
Podczas przesiadki, przed wyjściem z tramwaju należy przyłożyć kartę do czytnika, i zrobić to samo po wejściu do drugiego tramwaju. Czas na przesiadkę wynosi maksymalnie 20 minut.
- Parę miesięcy potrwa testowanie i jeżeli ono wypadnie pozytywnie, będziemy mogli przystąpić do przetargu na wyłonienie operatora, który mógłby w jakimś tam skończonym czasie wprowadzić tę taryfę przystankową na wszystkich liniach tramwajowych i autobusowych - mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź.
Od września 2017 r, kiedy uruchomiono w Łodzi system OPS, do końca października 2020 r. pasażerowie linii 10A i 10B skorzystali z niego ponad 716 tys. razy.
Źródło: TVP3 Łódź, Expressilustrowany
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.