14 kilometrów nowych ścieżek
- Będą naszym wkładem w projekt unijny, który realizujemy na terenie Łodzi, a który polega na odbudowie, remontowaniu i tworzeniu nowych dróg rowerowych bądź też dróg pieszo-rowerowych. Mamy dziewięć lokalizacji, gdzie prace już trwają albo są zakończone, albo za chwileczkę będą
- mówi Krzysztof Makowski z klubu radnych Lewicy.
Budżet przeznaczony na powstanie ścieżek rowerowych to 21 mln zł, z czego 16 mln miasto pozyskało z Unii Europejskiej. W 2025 roku w Łodzi przybędzie 14 kilometrów dróg dla rowerów.
- Rokicińska - 1,5 kilometra
- Strykowska - 2,9 km
- Palki - 1,5 km
- Krzemieniecka - 700 m
- Kusocińskiego - 1,1 km
- Popiełuszki - 450 m
- Tatrzańska - 1 km
- Przybyszewskiego - 900 m
- Dąbrowskiego - 4,7 km.
Połączenia ze Zgierzem i Aleksandrowem Łódzkim
- Priorytet jest jeden: drogi rowerowe mają być siecią łączącą dzielnice i osiedla. Ma być szybko, ma być wygodnie i ma być bezpiecznie
- podkreśla Bartosz Domaszewicz, przewodniczący łódzkiej Rady Miejskiej (KO).
Miasto ma w tej kwestii ambitne plany - w przyszłym roku infrastrukturą rowerową Łódź zostanie połączona z Aleksandrowem Łódzkim oraz Zgierzem. Finansowanie tych inwestycji ma być przygotowane.
- Ze Zgierzem jedną drogą rowerową, a być może drugą, bo dzisiaj rozmawiałem o ewentualnym połączeniu przez ulicę Szczecińską, nie tylko przez ulicę Zgierską. Tak, żeby mieszkańcy aglomeracji korzystali częściej z dróg rowerowych, bo po prostu to jest wygodniejsze, bezpieczniejsze i szybsze
- uważa Domaszewicz.
Przy szkołach mają powstawać parkingi rowerowe
Dodatkowo przy szkołach mają powstawać parkingi rowerowe.
- Chcemy wyrabiać dobre nawyki transportowe u młodych ludzi. Często nie ma sensu podwożenie dziecka w ramach jednego osiedla samochodem pod szkołę, która znajduje się kilkaset metrów dalej. To stwarza niebezpieczeństwo, powoduje korki na osiedlu. Dobra infrastruktura rowerowa powinna zapewnić bezpieczny dojazd do szkoły, a przy szkole bezpieczne odstawienie roweru w osłoniętej wiacie
- tłumaczy Krzysztof Makowski.
Jest także szansa, że z Łodzi będzie można dojechać ścieżką rowerową do Nowosolnej.
- Uważam, że to jest miejsce, które też powinno być dla nas priorytetem, do Nowosolnej wyprowadza się coraz więcej osób. Widzimy to chociażby po zgłoszeniach do przedszkoli, do szkół, że dzieci przybywa, a chcemy, żeby młodzież poruszała się bezpiecznie po drodach rowerowych
- mówi Makowski.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.