Obecnie autobusy mini kursują na liniach 66, 84, 94 oraz 71, 77 i 90.h 63, 68 i 87. Zostaną one przypisane również do obsługi linii 82A w związku z remontem ul. Gajcego.
!reklama!
MPK Łódź nie musiało ogłaszać nowego przetargu na zakup autobusów Isuzu NovoCity Life, ponieważ skorzystało z tzw. prawa opcji, które po raz pierwszy zastosowało w postępowaniu na zakup mini autobusów w 2018 r. Umożliwia to domówienie taboru, co znacznie skraca czas oczekiwania na nowe autobusy. Koszt zakupu kolejnych autobusów Isuzu Novociti Life to 12,3 mln zł brutto.
Autobusy mają być wykorzystywane na liniach mniej obciążonych. Głównym motywem ich zakupu była chęć oszczędzenia na paliwie.
- Autobus 12-metrowy, o pojemności tylko nieznacznie większej od minibusu, spala ok. 45 litrów oleju napędowego na 100 km. W przypadku Isuzu jest to zaledwie 30 l – twierdzi prezes MPK Łódź Zbigniew Papierski. Podobno właśnie argument finansowy czyli możliwe oszczędności na rekompensacie za przewozy skłoniły skarbnika miasta do wyrażenia zgody na nowy zakup.
Dostawa nie będzie oznaczała zwiększenia taboru autobusowego MPK. W zamian za każdy dostarczony minibus zostanie skasowany jeden z najstarszych pojazdów w taborze przewoźnika. Które? Oprócz Jelczy Vero, których w MPK zostało zaledwie kilka sztuk, będą wycofywane pojazdy 12-metrowe.
– Chcemy wycofać się z eksploatacji marek Volvo oraz Jelcz i skoncentrować się na dwóch podstawowych: Mercedes i Solaris – deklaruje prezes MPK Zbigniew Papierski.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.