Wygląda jak pawilon handlowy
Obiekt został częściowo udostępniony już w czerwcu br., kiedy uruchomiono kasy biletowe i nowy tunel prowadzący do hali głównej. Dzięki przeniesieniu obsługi podróżnych z dworca tymczasowego wykonawca mógł zakończyć prace związane z zagospodarowaniem otoczenia.Nowy dworzec zachował swój trójnawowy układ oraz powiązanie z tunelem łączącym al. Włókniarzy z ul. Unii Lubelskiej. Prosta, przeszklona bryła z elewacją z miedzi oksydowanej nawiązuje do trwałości i szlachetności tego materiału oraz do zabudowy okolicznych obiektów. Podczas prac odkryto fragmenty ceramicznych posadzek z oryginalnego budynku z 1902 roku - dziś można je zobaczyć w tunelu dworca wraz z opisem ich historii.
To właśnie materiał, z którego zbudowano nowy dworzec, wzbudzał największe wątpliwości łodzian. Wiele osób wskazywało podobieństwo obiektu do pawilonu handlowego.
Nowe kasy, poczekalnia i salonik prasowy
Parter obiektu zajmują kasy biletowe, poczekalnia, strefa zabaw dla dzieci oraz m.in. salonik prasowy i punkty gastronomiczne. PKP oferuje jeszcze dwa lokale do wynajęcia - o powierzchni 107 oraz 17,14 m kw. W planach są także skrytki bagażowe, bankomat, biletomat oraz automaty z przekąskami i napojami. Górne kondygnacje przeznaczono na biura dla spółek kolejowych.W ramach inwestycji zlikwidowano bariery architektoniczne, zamontowano ścieżki prowadzące, tabliczki w alfabecie Braille’a, plany dotykowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Dworzec wyposażono w windy, energooszczędne oświetlenie, ogrzewanie podłogowe, klimatyzację oraz system inteligentnego zarządzania budynkiem. Są też tablice przyjazdów i odjazdów czy biletomaty.
Modernizacja za grube miliony
Przed dworcem jest plac pełniący funkcję węzła przesiadkowego dla samochodów, autobusów i rowerów. Dostępne są tu stacje ładowania aut elektrycznych, duża wiata rowerowa oraz postój taksówek. Za budynkiem znajduje się parking dla podróżnych.
- Przebudowa dworca uwzględnia rozwój stacji Łódź Kaliska oraz budowę łódzkiego tunelu średnicowego. Dzięki integracji z nowym układem torowym, tunelami i peronami, obiekt jest w pełni przygotowany do obsługi rosnącej liczby pasażerów, także tych ze szczególnymi potrzebami
- podkreśla Paweł Lisiewicz, członek zarządu PKP S.A.
Modernizacja dworca kosztowała 64 mln zł i została sfinansowana z budżetu państwa.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.