reklama
reklama

Od grudnia nowe połączenie z Łodzi Fabrycznej. Eksperci: te pociągi będą jeździły puste

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Od grudnia nowe połączenie z Łodzi Fabrycznej. Eksperci: te pociągi będą jeździły puste  - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Podczas konferencji prasowej 12 września, PKP PLK oraz PKP Intercity poinformowano o nowym rozkładzie jazdy pociągów, który wejdzie w życie w grudniu. Jedną z nowości jest pilotażowe połączenie między Łodzią a warszawskim lotniskiem im. Fryderyka Chopina. 
reklama

Jak powiedział obecny na konferencji wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, nowy rozkład zapewni lepszą dostępność komunikacyjną mieszkańcom mniejszych miast i miejscowości. Dla mieszkańców Łodzi jedną z ważniejszych zmian będzie uruchomienie pilotażowego połączenia między dworcem Fabrycznym a warszawskim Okęciem.

Z Łodzi na lotnisko w stolicy

W nowym rozkładzie 2019/2020 zaplanowano 6 par pociągów relacji Łódź - Warszawa Okęcie, których rozkłady będą skorelowane z rozkładem lotów PLL LOT. Dodatkowo, przewidziano przystanek na stacji Warszawa Służewiec, gdzie znajduje się biznesowe serce stolicy. Władze kolejowej spółki zapewniły, że ta relacja będzie obsługiwana przez nowoczesne składy PesaDART.

Nowe połączenie jeszcze zanim zostało wprowadzone, już budziło sporo kontrowersji. Największa to ta związana z faktem, że pociągi na Okęcie ominą główne dworce w Warszawie. Według ekspertów negatywnie wpłynie to na obłożenie składów, które, krótko mówiąc, będą jeździły puste. I wskazują, że znacznie bardziej efektywne byłoby np. wydłużenie tras pociągów ze wschodniej części kraju. Mowa tu o Białymstoku, Olsztyna, Białej Podlaskiej i Lublina.

Wielu ekspertów zajmujących się rynkiem kolejowym powątpiewa, czy odpowiednia liczba pasażerów zechce dojeżdżać z kierunku łódzkiego na lotnisko lub nawet na warszawski Służewiec, który jest biurowym “zagłębiem” stolicy.

– Uważam, że to będzie raczej niszowy produkt. Przez to, że pociągi nie dotrą do centrum Warszawy, tylko na przedmieściach skręcą na lotnisko, trudno będzie je wypełnić pasażerami. Tymczasem na linii Warszawa – Łódź mamy poważny problem z przepustowością i brakuje slotów nawet bez połączeń lotniskowych. Jeżeli ktoś chce jechać z kierunku Łodzi na lotnisko, ma do dyspozycji połączenia z przesiadką na dworcu Warszawa Zachodnia. W sytuacji tłoku na torach zamiast uruchamiać pociągi, w których frekwencja jest zagadką, może warto najpierw dopracować ofertę gwarantującą bezproblemową przesiadkę – powiedział w maju tego roku dr Jakub Majewski, prezes Fundacji Pro Kolej

PKP PLK argumentują, że mieszkańcy Łodzi i okolic, wobec małej liczby połączeń lotniczych z lotniska na Lublinku, licznie korzystają z oferty stołecznego lotniska Chopina. Bezpośredni pociąg do portu lotniczego w stolicy powinien więc cieszyć się sporym zainteresowaniem. Kolejarze liczą także na to, że pracownicy biur na Służewcu z Łodzi i Żyrardowa wybiorą jednak pociągi jako sposób dotarcia do pracy.

Dodatkowym argumentem za otwarciem połączenia jest fakt, że władze PKP zamierzają przetestować rozwiązanie, które na większą skalę będzie wdrażanie przy obsłudze Centralnego Portu Komunikacyjnego. Należy pamiętać, że nowe połączenie to rozwiązanie pilotażowe. Od jego popularności będzie zależało, czy zostanie ono utrzymane w przyszłości.

Źródło: RDC / Gazeta Prawna

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama