reklama

PKP przekazało ważne wieści dotyczące naszego regionu. Będziemy jeździć szybciej. Już trwają prace

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: pixabay

PKP przekazało ważne wieści dotyczące naszego regionu. Będziemy jeździć szybciej. Już trwają prace - Zdjęcie główne

Prace zakończą w sierpniu 2026 r. | foto pixabay

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

ŁódzkiePKP rozpoczęło prace na 21 stacjach i przystankach między Koluszkami a Częstochową. Ma to związek z planami zwiększenia prędkość pociągów na trasie Warszawa - Katowice.
reklama

Według założeń pociągi linii nr 1 tzw. „Wiedenki” (dawna Kolej Warszawsko-Wiedeńska)  na wskazanej trasie przyśpieszą ze 120 do 160 kilometrów na godzinę. Środki na ten cel pochodzą z Krajowego Planu Odbudowy. Właśnie podpisano umowę.

PKP: W ramach inwestycji dostosowujemy do wyższej prędkości tory, mosty, wiadukty, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz perony

Jak informuje PKP, we wrześniu rozpoczęto prace na 21 stacjach i przystankach między Koluszkami a Częstochową, na których układane są nowe płyty peronowe, dostosowane do  zwiększonej prędkości 160 km/h.  - Roboty są prowadzone nocą, aby ograniczyć wpływ na ruch pociągów. Wymiana płyt na 39 peronach to pierwszy etap inwestycji  - informuje nas Rafał Wilgusiak, z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

reklama

Jak dodaje, linia „Wiedenka”  stanowi ważne połączenie Warszawy z Częstochową, Opolem i Wrocławiem oraz Łodzi z Katowicami. W ciągu doby obsługuje ponad 100 pociągów, w tym ok. 60 składów pasażerskich. - Pociągi między Koluszkami a Częstochową kursują z maksymalną prędkością 120-140 km/h. Po zakończeniu modernizacji prędkość przejazdu pociągów zwiększy się do 160 km/h. W ramach inwestycji dostosowujemy do wyższej prędkości tory, mosty, wiadukty, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz perony  - wyjaśnia Rafał Wilgusiak.

PKP podaje, że obecnie prace skupiają się na stacjach i przystankach Chrusty Nowe, Wilkoszewice, Widzów Teklinów, Gorzędów i Milejów. W ramach prac nocnych demontowane są stare płyty peronowe –  w ich miejsce układane są nowe, spełniające standardy techniczne przewidziane dla wyższych prędkości pociągów.

reklama

Przewoźnik wyjaśnia, że dla pociągów kursujących 160 km/h wymagane jest zapewnienie większej strefy bezpieczeństwa wyznaczonej przez żółtą linię na peronach. Żółta linia służy jako ostrzeżenie dla podróżnych, aby nie zbliżali się do krawędzi podczas przejazdu pociągu. Na nowych płytach peronowych ta linia będzie znajdowała się w większej odległości od krawędzi peronu. Wymiana tego elementu jest niezbędna ze względów bezpieczeństwa pasażerów i infrastruktury, a także zgodności z przepisami obowiązującymi w Polsce i Unii Europejskiej. Pozostałe części konstrukcyjne i wyposażenie peronów zapewniają wymagany komfort obsługi podróżnych.  - W miejscach, gdzie jest to niezbędne, wykonamy jedynie konieczne prace naprawcze - zaznacza PKP.

reklama

Prace pozwolą na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów

Całość robót obejmie 21 stacji i przystanków, w tym Chrusty Nowe, Rokiciny, Łaznów, Wolbórka, Baby, Moszczenica, Jarosty, Milejów, Rozprza, Luciążanka, Wilkoszewice, Gorzędów, Kamieńsk, Gomunice, Dobryszyce, Bobry, Widzów Teklinów, Jacków, Kłomnice, Rzerzęczyce, Rudniki. Na stacji Częstochowa Aniołów przeprowadzona zostanie korekta płyt peronowych. Przez cały czas podróżni mają zapewniony dostęp do pociągów. W porze dziennej możliwe będą jedynie krótkotrwałe wyłączenia fragmentów peronu.

Ponadto inwestycja obejmie wymianę szyn na jednym torze na szlakach Piotrków Trybunalski – Rozprza i Baby – Piotrków Trybunalski, zabudowę 24 rozjazdów na stacjach Rokiciny, Baby, Piotrków Trybunalski, Widzów-Teklinów, Kłomnice, Rudniki i posterunku Wyczerpy oraz poprawę geometrii torów na całym odcinku Koluszki – Częstochowa.  - W ramach zadania wyremontujemy 4 mosty m.in. nad rzekami: Wolbórka i Rudawka oraz wiadukt nad ul. Meliorantów w Częstochowie - informuje Rafał Wilgusiak.

reklama

Prace pozwolą ulepszyć przepustowość trasy, co umożliwi zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów. Wartość umowy w formule „projektuj i buduj” to ponad 333 mln zł netto (409 mln zł brutto). . Prace budowlane zakończą w sierpniu 2026 r.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
logo