Parking Łódź. Podwyżki za parkowanie w centrum Łodzi
Zgodnie z decyzjami władz Łodzi stawki za parkowanie w Podstrefie A wzrosły z 3 zł do 4 zł, a w Podstrefie B z 2,5 zł do 3 zł za godzinę.
Opłaty za postój pojazdu samochodowego w Strefie wynoszą:
Rodzaj opłaty
|
Wysokość w zł Podstrefa A i C
|
Wysokość w zł reklama Podstrefa B
|
1) bilet parkingowy za postój do pół godziny
|
2,00
|
1,50
|
2) bilet parkingowy za pierwszą godzinę
|
4,00
|
3,00
|
3) bilet parkingowy za drugą godzinę
|
4,50 reklama
|
3,50
|
4) bilet parkingowy za trzecią godzinę
|
5,00
|
4,00
|
5) bilet parkingowy za czwartą i każdą kolejną godzinę
|
4,00
|
3,00
|
6) abonamentowa roczna
|
2 500,00 reklama
|
1 500,00
|
7) abonamentowa – § 6 pkt 1 lit. a uchwały
|
50,00
|
|
8) abonamentowa – § 6 pkt 1 lit. b uchwały
|
120,00
|
|
9) abonamentowa – § 6 pkt 1 lit. c uchwały
|
120,00
|
|
10) abonamentowa – § 6 pkt 1 lit. d uchwały
|
240,00 reklama
|
|
11) abonamentowa – § 6 pkt 2 uchwały
|
200,00
|
Podstrefa A mieści się w centrum miasta. Jej granice wyznaczają następujące ulice, aleja i plac (należące do Podstrefy A):
- od zachodu: ul. Gdańska i ul. Wólczańska,
- od północy: ul. Ogrodowa, ul. Północna, ul. Rewolucji 1905 r. i ul. Narutowicza,
- od wschodu: ul. Kilińskiego, ul. Sterlinga, pl. Dąbrowskiego, al. Rodziny Scheiblerów i ul. Sienkiewicza,
- od południa: ul. Brzeźna, ul. Radwańska i ul. Żwirki;
Co ciekawe w Łodzi powstała trzecia podstrefa, czyli Podstrefa C, w obszar której wchodzą al. Rodziny Poznańskich oraz al. Rodziny Scheiblerów, włącznie z parkingiem wielopoziomowym Dworca Fabrycznego.
Mają tu być wprowadzone preferencyjne stawki abonamentów dla posiadaczy m.in. imiennych biletów miesięcznych na połączenia kolejowe z Dworca Fabrycznego. Wysokość opłat za bilety nieabonamentowe będzie taka sama, jak w Podstrefie A.
Natomiast w obszar Podstrefy B wchodzą odcinki ulic Strefy nieobjęte obszarem Podstrefy A oraz Podstrefy C.
Strefa Płatnego Parkowania w Łodzi powiększona o kolejne ulice
Uchwała RM, oprócz podniesienia opłat za parkowanie, zakłada także uzupełnienie spisu ulic objętych Strefą o ulice:
- Kilińskiego na odcinku od ul. Rewolucji 1905 r. do ul. Wigury - uszczelnienie Strefy
(ww. odcinek leży w obszarze Strefy i są na nim wyznaczone miejsca postojowe), - Potza - zmiana od dnia 1 stycznia 2021 r. kategorii drogi na drogę publiczną. Droga znajduje się w obszarze Strefy,
- Sterlinga - na odcinku od ul. Jaracza do ul. Narutowicza.
„Prognozuje się, że powyższa zmiana przyniesie wzrost rocznych dochodów Miasta
o ok. 50 000 zł” - czytamy w projekcie uchwały.
Dlaczego władze Łodzi podniosły opłaty za parkowanie w centrum miasta?
Odpowiedzi na to pytanie poszukujemy w uzasadnieniu projektu uchwały.
„W związku z faktem, że obowiązujące obecnie stawki opłat parkingowych (pozostające
na niezmienionym poziomie od 2012 r.) przestają spełniać zadanie, dla którego ustanowiona została Strefa, proponuje się podniesienie ich do poziomu 4,00 zł (z 3,00 zł) za pierwszą godzinę w Podstrefie A i 3,00 zł (z 2,50 zł) w Podstrefie B. Zwiększenie różnicy w wysokości opłat między podstrefami (z 50 groszy do 1 zł) może pozwolić odciążyć ścisłe centrum Miasta ze zbyt dużej ilości pojazdów” - czytamy w projekcie.
Pytanie brzmi, czy takie wytłumaczenie przekona zmotoryzowanych łodzian.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.