reklama
reklama

Pełnosprawni, jazda stąd

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Pełnosprawni, jazda stąd  - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźWedług oficjalnych danych, w Polsce wydano 650 tys. kart parkingowych, które uprawniają do pozostawienia samochodu w miejscach przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami. Niestety okazuje się, że bolączką większości polskich miast jest zajmowanie takich miejsc przez nieuprawnionych kierowców. W okołoświątecznym okresie na ten problem w Łodzi zwraca uwagę kampania „Pełnosprawni, jazda stąd”.
reklama

Orzeczenie o niepełnosprawności posada w Polsce 14 proc. ludności. Oficjalne dane mówią o 650 tys. wydanych kart, które uprawniają do parkowania w miejscach przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami. Specjalnych miejsc parkingowych oznaczonych kopertą dla osób z niepełnosprawnościami jest tymczasem w całym kraju zaledwie ok. 13 tys., co oznacza że na jedną kopertę przypada aż 50 uprawnionych do skorzystania z niej. Niestety, życie pokazuje, że w rzeczywistości i tak na specjalnie wydzielonych miejscach dla osób z niepełnosprawnościami parkują kierowcy nieuprawnieni.  

Polecamy: Pierwszeństwo pieszych już przed pasami?

Kampania parkingowa na rzecz kierowców z niepełnosprawnościami

Na ten problem zwraca uwagę kampania społeczna „Pełnosprawni, jazda stąd”, którą w okołoświątecznym okresie prowadzi miasto Łódź, przy współpracy z firmami Infosys i Bonjour. Jak zapowiadają inicjatorzy, takiej „kampanii parkingowej” jeszcze nie było. „Kampanii w całości Internetowej, z kontrowersyjnym hasłem, takim które zaintryguje, ale przede wszystkim, daje do myślenia, a w konsekwencji zmienia świadomość społeczną” – zapowiadają twórcy. Kampania rozpoczęła się 16 grudnia i potrwa przez miesiąc. W Sieci będą publikowane plakaty, nakładki na zdjęcia profilowe w serwisie Facebook i film na YouTube. Organizatorzy podkreślają, że realizacja kampanii jest bezkosztowa.

reklama

„Naszą akcję kierujemy przede wszystkim do kierowców, którzy czasami przez nieuwagę, czasami w codziennym pośpiechu stają na miejscach, które nie są dla nich dedykowane. Swoje zachowanie usprawiedliwiają najczęściej długością trwania postoju – przecież, przez przysłowiowe 5 minut na pewno nic się nie wydarzy. Niestety, nasze doświadczenia pokazują, że jest inaczej. Osoby z niepełnosprawnościami w codziennym życiu borykają się z wieloma trudnościami. Choć dokładamy wszelkich starań, by niwelować bariery komunikacyjne, czynić miasto przestrzenią dostępną i przyjazną dla wszystkich mieszkańców, to potrzebujemy zwiększyć świadomość, że przyjazne miasto to także przyjaźni mieszkańcy. Mocnymi słowami przypominamy, że koperta ma swoje konkretne przeznaczenie” – tłumaczą inicjatorzy kampanii „Pełnosprawni, jazda stąd”.

reklama

Łódzki magistrat zwraca uwagę, że partnerzy akcji nie są przypadkowi. Firma Infosys w swojej działalności uwzględnia pomoc osobom z niepełnosprawnościami, współpracuje z miastem w ramach projektu Niepełnosprawnika. Od samego początku Infosys wspiera Łódź Business Run, największy sztafetowy bieg charytatywny. Beneficjantami tej imprezy są osoby po przebytych amputacjach. Infosys od roku prowadzi też prace nad autorską aplikacją Acces Lodz, dzięki której osoby z niepełnosprawnościami będą mogły łatwiej poruszać się po Łodzi. Firma Bonjour działa w obszarze public relations i marketingu, również angażuje się w wiele inicjatyw o charakterze społecznym.

reklama

Źródło: UMŁ

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama