Łódź dołączyła do miast, w których funkcjonuje system kasowania biletów elektronicznych za pomocą kodu QR – podobne rozwiązanie funkcjonuje w Warszawie oraz Katowicach.
Nowy system kasowania biletów elektronicznych w pojazdach MPK Łódź
Wprowadzenie nowego systemu to odpowiedź na liczne uwagi o poprzednim schemacie zakupu i kasowania biletów z aplikacji mobilnych. Wielu podróżnych miało spore wątpliwości czy bilet „w komórce” powinno się zakupić jeszcze na przystanku, w trakcie podjazdu pojazdu, czy może dopiero gdy wejdziemy do pojazdu.Efektem były spory z kontrolerami biletów, a także apele o usprawnienie systemu kasowania biletów elektronicznych.
Nowy system funkcjonuje od 1 października i dotyczy zakupu biletów elektronicznych, czyli przez aplikacje mobilne banków lub aplikacji wspomagających podróżowanie po mieście np. zBiletem lub jakdojade.
Naklejki z kodami pojawiły się w każdym autobusie i tramwaju, tuż przy drzwiach pojazdu. Nowy system obowiązuje zarówno na liniach normalnych miejskich, jak i poza granice Łodzi. Kody QR pojawiły się także w liniach tramwajowych 41 (do Pabianic), 43 (do Konstantynowa) oraz 45 (do Zgierza).
Pierwsze dni z kodami QR w tramwajach i autobusach MPK Łódź?
Jak przebiegły pierwsze dwa dni od wprowadzenia nowego systemu?
- Pierwsze dwa dni funkcjonowania kodów QR minęły bez większych problemów. Operatorzy wdrożyli nowe rozwiązanie zgodnie z planem. Mieliśmy kilkanaście telefonów dotyczących nowego systemu, ale były to przede wszystkim pytania dotyczące szczegółów jego funkcjonowania
- mówi Piotr Wasiak, rzecznik prasowy MPK Łódź.
I dodaje:
- Cały czas zbieramy także opinie i sugestie dotyczące umiejscowienia kodów QR.
O wrażenie z pierwszych dni z kodami QR w autobusach i tramwajach MPK Łódź spytaliśmy również naszych czytelników.
Na facebookowym profilu TuLodz.pl pojawiła się sonda z pytaniem „Jak oceniasz nowy system kasowania biletów elektronicznych w tramwajach i autobusach MPK Łódź”.
Jak nowy system kasowania biletów MPK Łódź oceniają internauci?
Głosy można było oddawać za pomocą reakcji pod postem. Do wyboru były opcje: bardzo dobrze, dobrze, źle i bardzo źle.Najwięcej głosów (w momencie publikacji tekstu było to 28) zgromadziła opcja bardzo źle. Na drugim miejscu opcja „bardzo dobrze” z wynikiem 6 i na miejscu trzecim opcja „dobrze” z wynikiem 3. Łącznie oddano 37 reakcji.
Jak komentują nowe rozwiązanie internauci?
- Bardzo dobre rozwiązanie. W Warszawie jest tak od lat i nikt nie ma z tym problemu
- pisze pan Krzysztof.
- Beznadzieja, co to za różnica czy kupując bilet był skasowany, czy tak jak teraz trzeba dodatkowo kasować
- uważa pan Tomasz.
- Na szczęście nie muszę być zdany na nasze "cudowne" MPK
- pisze pan Marcin.
Aby sprawdzić, jak wygląda korzystanie z systemu kodów QR w praktyce postanowiliśmy się wybrać sami w podróż.
Co mówią pasażerowie łódzkiego MPK o kodach QR?
Test, czy nie brakuje naklejek z kodami oraz czy działają aplikacje z opcją skasowania biletu przez kod QR przeprowadziliśmy w liniach tramwajowych 8, 9, 11, 15, 19, 45 oraz w autobusach linii 57, 59, 86, 96 oraz Z13.
W każdym pojeździe, który podjechał na danej linii naklejek z kodami QR nie brakowało. Znajdują się one przy każdych drzwiach, a podróżni korzystający z tego rozwiązania przygotowują się do skanowania kodu już na wejściu.
- U nas w Warszawie to działa bardzo dobrze. Dla mnie w sumie spoko, że Łódź też ma takie coś. Póki co, problemów z tym nie miałam
- mówi Natalia, studentka Uniwersytetu Łódzkiego, pasażerka linii 96.
- Bilet kupiłam jeszcze w domu, a zeskanowałam, tak jak pan sam widział, jak wchodziłam do autobusu. Apka złapała mi kod QR od razu, bez problemu. Dobrze, że nie trzeba stać i się męczyć ze złapaniem tej naklejki
- dodaje pani Beata, pasażerka autobusu linii Z13.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.