Reklama

Reklama

Polski e-konsument się starzeje

Opublikowano: Ostatnia modyfikacja:
Autor:

Polski e-konsument się starzeje - Zdjęcie główne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Ponad 60 proc. użytkowników internetu dokonuje zakupów online. Jak wynika z badania Gemius i Izby Gospodarki Elektronicznej, coraz chętniej kupujemy w Sieci, do czego zdecydowanie przekonują się starsze pokolenia. Taki trend nie powinien umknąć polskim e-przedsiębiorcom.

W tym roku dokładnie 62 proc. internautów dokonało już zakupów za pośrednictwem internetu, co daje 6-procentowy skok w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Mniej dynamiczny wzrost obserwuje się w przypadków kupujących w zagranicznych serwisach sprzedażowych. Co czwarty internauta kupuje na platformach z zagranicy – wynika z badania "E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”.

Chętniej kupujemy online
Obecnie w Polsce jest 27,5 mln użytkowników sieci internetowej. Z każdym rokiem internauci dokonują coraz chętniej zakupów online. W porównaniu z 2018 r. odnotowano wzrost 6-procentowy, zaś w stosunku do roku 2017 – o 8 p.p. W zagranicznych e-sklepach zaopatruje się 26 proc. polskich użytkowników Sieci, co również daje wzrost o 3 proc.  

Stała tendencja
Jak twierdzi Joanna Pieńkowska-Olczak, członek zarządu PayU i country manager PayU w Polsce, wzrastająca otwartość polskiego konsumenta na zakupy via internet będzie się utrzymywała. Również polski e-przedsiębiorca powinien coraz więcej swoich towarów sprzedawać za granicę. Jednocześnie wraz z obserwowanym trendem – wskazuje Joanna Pieńkowska-Olczak – na rodzimym rynku należy się spodziewać wzrastającej konkurencji, bowiem coraz więcej firm zagranicznych uruchamia platformy zakupowe w wersjach polskich.  

Wygoda zakupów w Sieci
Jak wynika z deklaracji polskich e-konsumentów, zakupów w Sieci dokonują po prostu z wygody. Jako główne zalety zakupów online wskazuje się nieograniczony czas wyboru (68 proc.), możliwość dokonania zakupu bez wychodzenia z domu (72 proc.) i w każdej chwili (75 proc.).

Zdaniem Polaków w sklepach internatowych otrzymują większy wybór towarów niż oferują sklepy w formie tradycyjnej. Uważa tak o 5 proc. więcej badanych niż w roku ubiegłym. Zakupy na platformach oceniamy jako łatwiejszy (52 proc.) i tańszy (44 proc.) niż w handlu tradycyjnym.  

Smartfon wypiera laptopa
Wśród urządzeń, z których korzystamy dokonując zakupów w internecie, wciąż najpopularniejszym jest laptop, z którego korzysta 74 proc. badanych. W tym względzie widoczna jest tendencja spadkowa, w 2018 r. było to 82 proc. Za to obserwuje się dynamiczną sprzedaż za pośrednictwem kanałów mobilnych. Na smartfonach zakupów dokonuje już 61 proc. e-klientów, co daje 3-procentowy skok rok do roku.

Starsi e-klienci
Z Badania Gemiusa wynika, że przesuwa się skala wiekowa klientów w internecie, coraz starsze pokolenia przekonują się do tej formy zakupów. W ubiegłym roku notowano 64 proc. Polaków dokonujących zakupów online w wieku poniżej 34 roku życia. Obecnie tę grupę stanowi już tylko 42 proc. (-22 p.p.).

Generacja 50+ stanowi dzisiaj ponad ¼ (26 proc.) e-klientów (+14 p.p. w porównaniu do 2018 r.), zaś internauci w przedziale wiekowym 35-49 lat - 32 proc. (+7 p.p. w porównaniu z ubiegłym rokiem). Zakupy w Sieci pozostają domeną ludzi z minimum średnim poziomem wykształcenia, jest ich aż 72 proc. Najczęściej e-klient zamieszkuje miasto do 200 tys. mieszkańców – 45 proc.  

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy