Mikołaj Wild, prezes spółki CPK poinformował, że w najbliższych dniach zakomunikowane zostanie podpisanie porozumienia, dot. Tunelu Łódzkiego, przy którym prace wstępne i decyzja zostały uzyskane już w 2013 roku.
!reklama!
– Teraz, po prawie 10 latach te decyzje związane z budową Kolei Dużych Prędkości będą mogły zostać zrealizowane. Jesteśmy na finiszu pewnych uzgodnień ze spółkami, ze świadomością, ze jesteśmy dwoma narzędziami tego samego organizmu – powiedział prezes.
Zadowolenia z nie krył również Krzysztof Celiński z firmy Siemens. – Cieszę się, ze program CPK nabierze tempa. Węzeł łódzki był szykowany pod KDP i CPK, ale niestety uprzedni minister przerwał prace. Tego komponentu, który będzie teraz uzupełniony, brakowało. Cała koncepcja będzie spójnie realizowana – zakomunikował.
Na program inwestycji kolejowych CPK składa się w sumie 12 tras, w tym 10 tzw. szprych prowadzących z różnych regionów Polski do Warszawy i CPK. Łącznie to 30 zadań inwestycyjnych i prawie 1800 km nowych linii kolejowych, których inwestorem jest spółka CPK i które mają wystartować od tego roku i zostać ukończone do 2034. Dzięki nowej siatce połączeń możliwym stanie się przejazd między Warszawy a największymi polskimi miastami w nie dłużej niż 2,5h.
Źródło: rynek-lotniczy.pl
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.