Połączenie ulicy Szczecińskiej z drogą S14 ma pozwolić szybciej i sprawniej dostać m.in. mieszkańcom Teofilowa z drogą S14 i drogowym ringiem wokół Łodzi.
Kiedy koniec budowy łącznika ulicy Szczecińskiej z S14?
Do oficjalnego zakończenia wszystkich prac pozostały już jedynie ostatnie tygodnie, a wiele wskazuje na to, że inwestycja zakończy się przed planowanym czasie – tj. grudzień 2024 r.Kierowcy zyskali po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, piesi nowy chodniki, a rowerzyści nową drogę dla rowerów. Ci pierwsi z pełnym użytkowaniem drogi muszą się jeszcze wstrzymać – wjazd na nią będzie możliwy dopiero po zakończeniu przebudowy ulicy Szczecińskiej na fragmencie przy wjeździe na łącznik.
Rowerzyści z kolei nie kryją zadowolenia z powstania nowej drogi dla nich, zwłaszcza że zamiast stosowanej przez lata kostki pojawił się wygodniejszy asfalt. Niestety, choć droga dla rowerów biegnie wzdłuż całego łącznika, wjazd i wyjazd z niego jest mocno utrudniony.
fot. Rowerowa Łódź
Utrudnienia dla rowerzystów przy łączniku z S14
Jak pisze na swoim profilu Rowerowa Łódź powodem jest brak łączników z biegnącymi obok ulicami Antoniewa i Rąbienia.
- Mimo imponującego tempa prac i jakości wykonania drogi rowerowej (której w początkowych planach w ogóle miało nie być) przy łączniku S14 do ul. Szczecińskiej, doszło do sporego niedopatrzenia na etapie projektowym
- pisze Rowerowa Łódź.
I dodaje:
- Naszym zdaniem absolutnie konieczne jest dobudowanie łączników z lokalnymi drogami, dzięki którym mieszkańcy Antoniewa i Rąbienia mogliby bezpiecznie dojeżdżać do Aleksandrowa Łódzkiego, czy też łódzkiego systemu dróg rowerowych.
Apel w tej sprawie został skierowany nie tylko do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, ale także do pochodzących z Łodzi posłów na Sejm RP.
Dla wielu rowerzystów brak łączników z drogą dla rowerów to spory kłopot. Aby dostać się z ulicy poprowadzonej obok muszą pokonać głęboki rów – nie jest to ani komfortowe, a tym bardziej nie zachęca do jazdy rowerem w tym miejscu.
O stanowisko w tej sprawie poprosiliśmy GDDKiA.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad komentuje apel rowerzystów ws. łącznika z S14
W odpowiedzi od rzecznika prasowego dyrekcji czytamy, że powstanie łączników zarówno z chodnikiem, jak i drogą dla rowerów jest możliwe, ale wymaga to zaprojektowania.
- Wykonanie dodatkowych opracowań projektowych dotyczących zapewnienia połączenia ciągu pieszego i rowerowego z jezdnią obsługującą przyległy teren (oznaczoną w dokumentacji projektowej jako DD60) zostało zlecone do Nadzoru Autorskiego pełnionego w ramach realizowanej inwestycji. Połączenie nad rowem projektowane jest w celu przeprowadzenia/połączenia zarówno ruchu rowerowego, jak też pieszego, co ma rozwiązać problem
- mówi dla portalu TuLodz.pl Maciej Zalewski, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Do końca roku na zbudowanie ułatwień dla pieszych i rowerzystów szans nie ma.
- Mając na względzie konieczność opracowania wymaganej dokumentacji projektowej, a następnie zlecenie realizacji i sam czas jej trwania, nie jest możliwe zakończenie robót w tym zakresie jeszcze w roku 2024 r. Poza tym, pozostałe prace dot. odcinka DK72 powinny zostać zakończone w bieżącym roku
- dodaje Zalewski.
Choć sam łącznik S14 z ulicą Szczecińską będzie gotowy już niebawem, inaczej sytuacja wygląda w przypadku samej ulicy. Przebudowa Szczecińskiej wystartowała w połowie wakacji 2024, a finał inwestycji zapowiada się na maj 2026 r.
- Należy mieć jednak na uwadze, że nadal w trakcie pozostają roboty na styku odcinka DK72 z ul. Szczecińską w Łodzi, realizowane w ramach inwestycji Miasta Łodzi polegającej na rozbudowie ul. Szczecińskiej
- zaznacza rzecznik łódzkiego oddziału GDDKiA.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.