Choć głosowanie papierowe w Łódzkim Budżecie Obywatelskim zakończyło się już we wtorek 15 października, szansa na oddanie głosu internetowo jest jeszcze możliwa do końca miesiąca.
Trwa Łódzki Budżet Obywatelski 2024 - jakie projekty rowerowe w nim znajdziemy?
W prawie 850 przyjętych do głosowania projektach znalazły się propozycje dotyczące każdej sfery życia lokalnego, w tym także tych z zakresu poruszania się po mieście. Nie tylko autem, komunikacją miejską, ale także i rowerem.Przypomnijmy, wiele projektów rowerowych, które wygrały w poprzednich Budżetach Obywatelskich wciąż oczekują na ich realizację.
Ze wciąż niezrealizowanych projektów rowerowych, które przypomnijmy wygrały głosami łodzian nie jest zadowolona Rowerowa Łódź.
- Od 10 lat nie możemy doprosić się, aby Urząd Miasta Łodzi zrealizował projekty, które wygrały w głosowaniu budżetu obywatelskiego. Zgromadziły one po kilka tysięcy głosów poparcia. Od wielu miesięcy staraliśmy się nakłonić urzędników i radnych, aby dokończyć realizację. Bez efektów
- pisze na swoim profilu na Facebooku Rowerowa Łódź.
Dlaczego pomimo tego, że są wygrane, nadal nie zostały wdrożone w życie?
- Jest to kilka projektów, które nie można zrealizować ze względów na przepisy, warunki techniczne, planowaną przebudowę drogi lub też brak zgody policji. Szerzej możemy się odnieść do każdego z poszczególnych projektów, a szczegółowe informacje przedstawiane były na forum budżetu obywatelskiego
- tłumaczy Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.
Na które projekty rowerowe możemy oddać głos w tegorocznej edycji Łódzkiego Budżetu Obywatelskiego?
Projekty rowerowe w Łódzkim Budżecie Obywatelskim 2024
Przegląd projektów podzieliliśmy na pięć części: Bałuty, Górna, Polesie, Śródmieście i Widzew.Wśród bałuckich propozycji rowerowych znalazły się:
B167BD, Nowa droga rowerowa i chodnik wzdłuż ul. Zachodniej przy Parku Staromiejskim, koszt 780 tys. zł.
- Projekt zakłada budowę chodnika z odseparowaną drogą rowerową przy ul. Zachodniej od strony Parku Staromiejskiego. Ten odcinek od ul. Ogrodowej do Podrzecznej jest często używany zarówno przez rowerzystów, jak i pieszych. Odseparowana przestrzeń dla jednych i drugich pozwoli bezpiecznie poruszać się po mieście – opis projektu.
B051BC, Przebudowa istniejącego ciągu pieszego zlokalizowanego w pasie drogowym ul. Wrocławskiej na drogę rowerową wraz z ciągiem pieszym, koszt 360 tys. zł.
- Projekt polega na umożliwieniu poruszania się rowerem po wyłączonym z ruchu samochodowego fragmencie ul. Wrocławskiej - od zakrętu za ul. Osiedlową do Limanowskiego. W tym celu na obu końcach tego odcinka należy wykonać wjazdy - obniżyć krawężniki – czytamy w opisie projektu.
B046BC, Rowerowe osiedle – łącznik Wąska – Brzóski, koszt 110 tys.
- Projekt polega na wybudowaniu chodnika (strefy zamieszkania) między końcem ul Wąskiej a ul. Brzóski, by stworzyć dogodny skrót rowerowy, gdzie pieszy będzie miał pierwszeństwo – opis projektu.
B041BC, Rowerowe osiedle - wlot przy skrzyżowaniu Drewnowska / Piwna, koszt 50 tys. zł.
- Projekt polega na wybudowaniu rowerowego wlotu na skrzyżowaniu Drewnowska / Piwna, łączący ul. Piwną z drogą rowerową wzdłuż Drewnowskiej
- brzmi opis projektu.
B042JM ul. Wycieczkowa - budowa włączeń drogi rowerowej przy ul. Woskowej i przy ul. Wypoczynkowej, koszt 10 tys. zł.
- Projekt zakłada budowę dwóch włączeń drogi rowerowej biegnącej wzdłuż ul. Wycieczkowej - jedno przy ul. Woskowej, jedno przy ul. Wypoczynkowej, zgodnie z załączonymi szkicami – opis projektu.
B043RA, Oznakować to co zbudowano – rowerem z Włókniarzy do 11 Listopada, koszt 60 tys. zł.
- Projekt polega na umożliwieniu legalnego korzystania z asfaltowych odcinków (w zamyśle mających być droga rowerową) łączących drogę rowerową wzdłuż al. Włókniarzy z ul. 11 Listopada. W tym celu należy je oznakować jako droga rowerowa, zmodyfikować powierzchnie wyłączone z ruchu na al. Włókniarzy oraz podwójną linię ciągłą na ul. 11 listopada (by umożliwić zjazd na łącznik). Przejazdu nie trzeba wyznaczać - rowerzyści powinni ustępować tam pierwszeństwa – opis projektu.
B044RA, Rowerem nad Sokołówkę - obniżenie krawężnika przy Włókniarzy, koszt 18 tys. zł.
- Projekt polega na obniżeniu krawężnika przy wlocie ścieżki biegnącej nad Sokołówką z drogą rowerową wzdłuż Włókniarzy w okolicy ul. Św. Teresy, wraz z utwardzeniem ok. 5m ścieżki parkowej i wyprofilowaniem wlotu – opis projektu.
B047BD, Rowerem z Wojska Polskiego w Przemysłową – budowa zjazdu, koszt 55 tys. zł.
- Projekt polega za wybudowaniu wjazdu między ul. Przemysłową a nową drogą rowerową wzdłuż Wojska Polskiego po wschodniej stronie ul. Przemysłowej. Obecnie ciąg pieszo-rowerowy kończy się w miejscu, gdzie ruch rowerowy przekierowywany jest na południową stronę torowiska, jednak aż do Przemysłowej szerokość chodnika się nie zmienia, a nawierzchnia jest asfaltowa – brzmi fragment opisu.
B125BC, Stojaki rowerowe na Gandhiego, koszt 47 300 zł.
- Zadanie zakłada montaż stojaków rowerowych przy blokach na ulicy Gandhiego. Wnioskodawca przewiduje montaż przy każdym bloku 4 stojaków - 1 naprzeciwko każdej klatki schodowej - na trawniku. Łącznie zamontowane zostanie 20 stojaków rowerowych – opis projektu.
CZYTAJ WIĘCEJ: Zmiany w kursowaniu trzech linii MPK Łódź. Autobusy zatrzymają się w innych miejscach
Wśród projektów rowerowych, które dotyczą Górnej znalazły się
G022CH, Stacja naprawy rowerów - Park Zatorze, koszt 8 tys. zł.G023CH, Podpórki rowerowe - Dachowa/Rzgowska, koszt 4 tys. zł.
G024CD, Przebudowa drogi rowerowej na Młynek - na odcinku Dąbrowskiego - Bławatna (etap I), koszt 924 tys. zł.
G054RO, ROKICIE - ciąg pieszo-rowerowy na ulicy NOWE SADY od ul. Pustynnej do ul. Lazurowej, koszt 686 tys. zł.
G066CH, Stojaki rowerowe Przedszkole Miejskie nr 66 w Łodzi ul. Grażyny 34, koszt 5 tys. zł.
G072PK, Przejazd rowerowy – Sanocka, koszt 7 tys.
G073CH, Rowerowa pętla CZMP - stojaki rowerowe, koszt 11 tys. zł.
G078CH, Rowerowa pętla CZMP - stacja naprawy rowerów, koszt 15 tys. zł.
G080CH, Łącznik rowerowy - Keniżanki/Mroźna, koszt 140 tys. zł.
G081CH, Łącznik rowerowy - Przednia/Ustronna, koszt 110 tys. zł.
G082CH, Łącznik rowerowy - Rzgowska/Przednia, koszt 450 tys. zł.
G089PK, Zjazd/y rowerowe -z ul. Strycharskiej w Skwer Piastów, koszt 47 600 zł.
G128CH, Przejazd rowerowy + zjazd - Paradna/Matek Polskich (WSCHÓD), koszt 235 tys. zł.
C130CH, Przejazd rowerowy + zjazd - Paradna/Matek Polskich (ZACHÓD), koszt 235 tys. zł.
G131CH, Przejazd rowerowy + zjazd - Rzgowska/Kolumny (POŁUDNIE), koszt 590 tys. zł.
G131CH, Przejazd rowerowy + zjazd - Rzgowska/Kolumny (PÓŁNOC), koszt 873 600 zł.
G146PK, Montaż stojaków rowerowych oraz stacji naprawy rowerów na osiedlu Piastów-Kurak, koszt 34 tys. zł.
G187CH, Podpórki rowerowe - Rzgowska/Paradna, koszt 12 tys.
Wśród ponadosiedlowych znalazły się projekty takie jak: ROWEROLANDIA - miasteczko ruchu drogowego przy Szkole Podstawowej nr 141 w Łodzi (L026, koszt 273 200 zł), Rowerem przez Las Łagiewnicki (L199, koszt 8 tys. zł), Przejazd dla Rowerzystów przez ul. Zachodnią przy Drewnowskiej (L218, koszt 260 tys. zł).
Jakie projekty dotyczące Polesia dopuszczono do głosowania w ŁBO 2024?
Remont ciągu pieszo - rowerowego na Al. Jana Pawła II na wysokości ul. Ptasiej (w śladzie wyciętych drzew (P043SP, koszt 10 tys. zł)Rowerowy wlot skrzyżowania Armii Krajowej / Kostki Napierskiego (P048RS, koszt 20 tys. zł)
Aktywny znak Agatka T-27 (900x600 mm) z czujnikami ruchu, zasilanie solarne - sygnalizowania przejścia dla dzieci przez ścieżkę rowerową przy przedszkolu przy ul. Retkińskiej (P052KR, koszt 43 tys. zł)
Parkingi rowerowe na Retkinii - Retkinia, okolice ul. Tomaszewicza (P059KR, koszt 185 tys. zł.)
Rowerem po zachodniej stronie Włókniarzy – od Długosza do Drewnowskiej (P079KO, koszt 155 tys. zł)
Rowerem po zachodniej stronie Włókniarzy – od Bandurskiego do przejazdu przy Karolewskiej (P080SP, 805 tys. zł)
Budowa chodnika oraz ciągu pieszo-rowerowego na przedłużeniu ulicy Balonowej w kierunku przejść dla pieszych skrzyżowania Maratońska/Retkińska (P198KR, koszt 150 tys. zł.)
Rowery pod dachy, wiata rowerowa przy ulicy wapiennej, działka nr 222/27 (P203KO, koszt 45 000 zł)
Cisza i zieleń na al. Włókniarzy – zielona ścieżka rowerowa zamiast głośnej miejskiej patelni od ul. Srebrzyńskiej do ul. Struga (P212SP, koszt 50 tys. zł)
Wiata rowerowa na osiedlu Mireckiego (P228MM, koszt 151 tys. zł).
Projekty rowerowe ŁBO 2024: Śródmieście i Widzew
W Śródmieściu pojawiły się projekty: Łatwiejszy skręt rowerem z Telefonicznej w drogę rowerową wzdłuż Palki (S018WS, koszt 7 tys. zł) oraz Stojaki rowerowe w Śródmieściu — likwidacja białych plam (S069KA, koszt 23 tys. zł).Jakie pomysły przedstawiono na mapie Widzewa?
Obniżenie krawężników na przejeździe rowerowym Lodowa / Dostawcza (W032ZA, koszt 10 tys. zł)
Obniżenie krawężników na przejeździe rowerowym Ofiar Terroryzmu / Transmisyjna (W033NR, koszt 46 500 zł)
Rowerem na dworzec Łódź Widzew– zjazd przy końcu drogi rowerowej (W034WW, koszt 25 630 zł.)
Rowerem po zachodniej stronie Puszkina - dojazd do Bartoka i Haska (W035WW, koszt 275 tys. zł.)
Rowerem z Giewontu – mini-singletrack w parku Zaruskiego (W036ST, koszt 200 tys. zł)
Połączmy rowerowo Park Podolski – umożliwienie przejechania przez Tatrzańską (W075ZA, koszt 170 tys. zł)
Zwiększenie bezpieczeństwa przejazdu rowerowego na skrzyżowaniu ul. Tymienieckiego i al. Śmigłego Rydza (W142SW, koszt 32 tys. zł.)
Pumptrack dla Widzewa – budowa toru dla rowerów, hulajnóg, rolek, wrotek na terenie Motodromu przy ul. Małachowskiego w Parku Baden-Powella (S154ST, koszt 480 tys. zł).
Głosowanie internetowe kończy się 28 października. W tegorocznej XII edycji przewidywana kwota środków przeznaczona na realizację zadań to 34 700 000 zł. Pula osiedlowa to 25 700 000 zł, pula ponadosiedlowa 9 000 000 zł. Szczegóły tutaj: Złożone projekty - BO 2024/2025 - Dopuszczone do głosowania
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.