Maszyny na torach - pierwszy etap prac budowlanych
Na stacji Łódź Kaliska rozpoczęto rozbiórkę peronów nr 4, 5 i 6 oraz torów w rejonie kolejowego wiaduktu wschodniego nad aleją ks. bp. W. Bandurskiego. Demontowana jest sieć trakcyjna między stacją Łódź Kaliska i Łódź Kaliska Towarowa. Usuwane są wyeksploatowane elementy wiaduktu i przejścia pod torami. Na placu budowy gromadzone są szyny i podkłady. Po zakończeniu demontażu i przygotowaniu terenu, jesienią planowane jest montowanie nowego układu torowego. Budowane będą perony. Prace nie powodują ograniczeń w ruchu pociągów.
Pięć komfortowych peronów i wygodne przejścia
Modernizacja stacji Łódź Kaliska ma ułatwić obsługę podróżnych. Przebudowane będzie pięć peronów. W rejonie czynnego wiaduktu zachodniego nad Aleją Bandurskiego będą trzy 400 m podwyższone perony. Obiekty po przeciwnej stronie, przy wiadukcie wschodnim, będą przesunięte w stronę Alei Bandurskiego. Dla podróżnych zaplanowano nowe wiaty i ławki. Maja być zapewnione dogodne dojścia do dworca i komunikacji miejskiej. Stacja będzie dobrze przygotowana do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania. Zamontowane będą windy, wykonane ścieżki naprowadzające. Wymienione zostanie oświetlenie.
Nowe przejście podziemne, połączy plac przed dworcem kolejowym z dworcem autobusowym. Takie rozwiązanie umożliwi lepsze łączenie podróży pociągiem i komunikacją miejską. Dogodne dojście na perony nr 4 i 5 (przy wiadukcie wschodnim) zapewni przejście podziemne z budynku dworca. Podróżujący pociągami będą mieli również dojścia z peronów do przystanków komunikacji miejskiej przy Alei Bandurskiego i Włókniarzy.
Łódzki węzeł kolejowy będzie obsługiwał więcej pociągów
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. m.in. dzięki wykorzystaniu nieczynnego wiaduktu wschodniego i budowie na nim 3 nowych torów zlikwiduje „wąskie gardło” tj. jednotorowe połączenie z Łodzi Kaliskiej w kierunku południowo- wschodnim m.in. do stacji Łódź Chojny i dalej w kierunku woj. świętokrzyskiego i podkarpackiego. Efektem prac będzie znaczne zwiększenie możliwości przejazdu pociągów - sprawne podróże od Kutna i Łowicza (z linii nr 15) w stronę Zduńskiej Woli, Sieradza, Kalisza (linią nr 14) oraz Tomaszowa Mazowieckiego, Opoczna, Skarżyska, Dębicy (linią nr 25).Zmodernizowanych zostanie 15 km torów i 47 rozjazdów. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna. Tory będą przygotowane do prędkości 100 km/h (obecnie 60 km/h). Roboty budowlane zakończą się do października 2022 roku. Wartość inwestycji to 337 mln zł netto.
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.