reklama
reklama

Rozpoczął się wyczekiwany remont dworca Łódź-Kaliska. Nowe perony, więcej pociągów [ZDJĘCIA]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Rozpoczął się wyczekiwany remont dworca Łódź-Kaliska. Nowe perony, więcej pociągów [ZDJĘCIA] - Zdjęcie główne
reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości ŁódźNa stacji Łódź Kaliska dla podróżnych przebudowane będzie pięć peronów. Rozpoczął się  demontaż starych torów i sieci trakcyjnej. Zaplanowano przejścia pod torami i kładki, które ułatwią komunikacje między miastem a koleją. Wykorzystanie wiaduktu wschodniego zwiększy możliwości podróży oraz przewozu towarów.  Łódź Kaliska ma stać się stacją sprawniej obsługującą większą liczbę pociągów.
reklama

Maszyny na torach - pierwszy etap prac budowlanych

Na stacji Łódź Kaliska rozpoczęto rozbiórkę peronów nr 4, 5 i 6 oraz torów w rejonie kolejowego wiaduktu wschodniego nad aleją ks. bp. W. Bandurskiego. Demontowana jest sieć trakcyjna między stacją Łódź Kaliska i Łódź Kaliska Towarowa. Usuwane są wyeksploatowane  elementy wiaduktu i przejścia pod torami. Na placu budowy gromadzone są szyny i podkłady. Po zakończeniu demontażu i przygotowaniu terenu, jesienią planowane jest  montowanie nowego układu torowego. Budowane będą perony. Prace nie powodują ograniczeń w ruchu pociągów.

Pięć komfortowych peronów i wygodne przejścia

Modernizacja stacji Łódź Kaliska ma ułatwić obsługę podróżnych. Przebudowane będzie pięć peronów. W rejonie czynnego wiaduktu zachodniego nad Aleją Bandurskiego będą trzy 400 m podwyższone perony. Obiekty po przeciwnej stronie, przy wiadukcie wschodnim, będą przesunięte w stronę Alei Bandurskiego. Dla podróżnych zaplanowano nowe wiaty i ławki. Maja być zapewnione dogodne dojścia do dworca i komunikacji miejskiej. Stacja będzie dobrze przygotowana do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania. Zamontowane będą windy, wykonane ścieżki naprowadzające. Wymienione zostanie oświetlenie.

reklama

Nowe przejście podziemne, połączy plac przed dworcem kolejowym z dworcem autobusowym. Takie rozwiązanie umożliwi lepsze łączenie podróży pociągiem i komunikacją miejską. Dogodne dojście na perony nr 4 i 5 (przy wiadukcie wschodnim) zapewni przejście podziemne z budynku dworca. Podróżujący pociągami będą mieli również dojścia z peronów do przystanków komunikacji miejskiej przy Alei Bandurskiego i Włókniarzy.

Łódzki węzeł kolejowy będzie obsługiwał więcej pociągów

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. m.in. dzięki wykorzystaniu nieczynnego wiaduktu wschodniego i budowie na nim 3 nowych torów zlikwiduje „wąskie gardło” tj. jednotorowe połączenie z Łodzi Kaliskiej w kierunku południowo- wschodnim m.in. do stacji Łódź Chojny i dalej w kierunku woj. świętokrzyskiego i podkarpackiego. Efektem prac będzie znaczne zwiększenie możliwości przejazdu pociągów - sprawne podróże od Kutna i Łowicza (z linii nr 15) w stronę Zduńskiej Woli, Sieradza, Kalisza (linią nr 14) oraz Tomaszowa Mazowieckiego, Opoczna, Skarżyska, Dębicy (linią nr 25).

reklama

Zmodernizowanych zostanie 15 km torów i 47 rozjazdów. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna. Tory będą przygotowane do prędkości 100 km/h (obecnie 60 km/h). Roboty budowlane zakończą się do października 2022 roku. Wartość inwestycji to 337 mln zł netto.

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama