Wykonawca inwestycji, chińska firma STECOL, wystąpił w czerwcu z wnioskiem o wydanie zgody na realizację inwestycji drogowej.
!reklama!
Obecnie, na szesnastokilometrowym odcinku przyszłej drogi trwają intensywne prace przygotowawcze: powstaje zaplecze budowy oraz laboratorium, prowadzone są odbiory węzłów betonowych, usuwany jest gruz po wykonanych robotach wyburzeniowych, budowane są drogi serwisowe, a na placach składowych magazynowane są materiały. Teren budowy badają archeolodzy. Cały czas trwa kontraktacja umów z podwykonawcami.
Złożenie wniosku o wydanie zgody na realizację inwestycji drogowej oznacza, że końca dobiega etap prac projektowych związany z budową drugiego odcinka trasy domykającej ring dróg szybkiego ruchu wokół aglomeracji łódzkiej.
Zachodnia obwodnica Łodzi wyprowadzi dużą część ciężkiego ruchu samochodowego z centrum Łodzi, Pabianic, Zgierza, Konstantynowa Łódzkiego i Aleksandrowa Łódzkiego, co istotnie zwiększy komfort życia mieszkańców.
Inwestycję podzielono na dwie części. Pierwszy odcinek, od węzła Łódź Lublinek do węzła Teofilów realizuje od października 2018 roku konsorcjum Budimex-Strabag. Dziesięć miesięcy później umowę na drugi fragment Łódź Teofilów-Słowik podpisała chińska firma STECOL.
Jak zapewnia dyr. Wojciech Karmasz, przedstawiciel STECOL, epidemia COVID 19, nie doprowadziła do opóźnień w realizacji projektu, choć z całą pewnością utrudniła prace. Prace budowalne na całym odcinku drogi rozpoczną się najpewniej pod koniec roku, po tym jak Urząd Wojewódzki wyda decyzję o zgodzie na realizację inwestycji drogowej.
Materiał powstał we współpracy z firmą STECOL
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.