Spór o węzeł Teofilów. Władze Łodzi krytycznie o decyzji GDDKiA
W połowie stycznia 2021 roku władze Łodzi zainterweniowały w sprawie budowy węzła Teofilów na drodze ekspresowej S14. Włodarze miasta krytycznie ocenili zaniechanie planów budowy odcinka.
- Bez zjazdu z S14 w ul. Szczecińską, korzystanie z drogi ekspresowej będzie niekompletne - mówił Adam Pustelnik, wiceprezydent Łodzi. - Władze centralne zobowiązały się zbudować S14, a my wyremontować ulicę Szczecińską. Pierwsza deklaracja była w 2005 roku. Podtrzymujemy tę deklarację. Zjazd do Łodzi wybudujemy z własnego budżetu.
Innego zdania byli przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Szczecińska jest w katastrofalnym stanie i nawet, jeśli nie powstawałaby droga ekspresowa S14, to Szczecińską i tak należy wyremontować. W październiku ubiegłego roku zorganizowano spotkanie w GDDKiA z udziałem reprezentanta ministerstwa infrastruktury, zaproszono na nie panią prezydent, właśnie po to, by rozmawiać o węźle Teofilów i podpięciu go do S14. Pani prezydent nie przyszła, ani nikt z Urzędu Miasta Łodzi. Nikt też nie uprzedził, że miasta nikt nie będzie reprezentował – mówił wówczas Maciej Zalewski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi.
Zapowiedziano wówczas, że do realizacji inwestycji potrzeba blisko 70 mln zł.
S14 z węzłem Teofilów. Są pieniądze na budowę zjazdu
W ramach drugiej edycji Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych między jednostki samorządu terytorialnego rozdysponowano dotacje o łącznej wartości 30 mld zł. W poniedziałek 30 maja o wynikach poinformował premier Mateusz Morawiecki.Wśród dotowanych inwestycji znalazła się budowa dróg dojazdowych do drogi ekspresowej S14 i poprawa komunikacji na osiedlach Złotno/Teofilów. Inwestycji przyznano 65 mln zł. Inwestycja na Teofilowie otrzymała największe wsparcie finansowe w Łódzkiem.
Wśród wysoko dotowanych inwestycji województwa łódzkiego znalazły się m.in.:
- Likwidacja wykluczenia komunikacyjnego w Łódzkiem – spójny i zrównoważony system transportowy województwa łódzkiego: zakup taboru transportu kolejowego (64 mln 999 tys. 500 zł),
- Budowa hospicjum w Tomaszowie Mazowieckim wraz z infrastrukturą drogową (30 mln zł
- rozbudowa i przebudowa ul. Wolborskiej i ul. Rakowskiej w Piotrkowie Trybunalskim (28 mln zł),
- Przebudowa / rozbudowa ulic Miedniewickiej, Działkowej, Sybiraków i Starbacicha w mieście Skierniewice (28 mln. 452 tys. 500 zł),
- Dostawa baz danych GESUT, BDOT500, EGiB i zasilenie tymi bazami systemu infrastruktury informacji przestrzennej przyznana związkom powiatów województwa łódzkiego (26 tys. 631 zł),
- Budowa i przebudowa sieci dróg publicznych w mieście Kutno wraz z infrastrukturą (23 mln 512 tys. 500 zł),
- Rozbudowa bazy edukacyjnej w Rudzie Bugaj i Bełdowie (21 mln 250 tys. zł).
Pieniądze zostały przyznane przez Bank Gospodarstwa Krajowego. Wysokość bezzwrotnego dofinansowania jest zależna od obszaru priorytetowego, w którym mieści się planowana inwestycja.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.