Jak inne miasta dbają o unowocześnienie swojego taboru?
!reklama!
W Toruniu rządzą Pesy
MZK Toruń otworzył ofert w przetargu na dostawy pięciu pięcioczłonowych tramwajów. W postępowaniu wystartowała jedynie Pesa. Na realizację zamówienia przeznaczono 24 miesiące. Przedmiotem postępowania jest dostawa pięciu pięcioczłonowych niskopodłogowych jednokierunkowych tramwajów o długości od 28 do 32 m. Fabrycznie nowe pojazdy mają być w pełni niskopodłogowe. Każdy tramwaj ma pomieścić min. 200 podróżnych, w tym 28 na miejscach siedzących.
W Częstochowie tańczą Twista
Rozpoczęły się jazdy testowe pierwszego z 10 nowych składów tramwajowych dla Częstochowy. Do tej pory Pesa dostarczyła Klientom 722 tramwaje, z czego 557 w Polsce. Pozostałe tramwaje zostaną dostarczone do końca sierpnia. Zakup 10 tramwajów typu Twist to element największej od dekad modernizacji taboru w Częstochowie. Testowany obecnie pojazd w maju dołączy do siedmiu Twistów, które już dziś wożą mieszkańców miasta. Po zakończeniu prac nad linią tramwajową w mieście wszystkie połączenia mają być obsługiwane niskopodłogowymi składami.
Kraków wybrał Stadlera
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie podpisało kolejny kontrakt na dostawę nowoczesnych tramwajów. Po raz drugi ich dostawcą będzie Stadler.Podpisana umowa ramowa daje możliwość dostawy do Krakowa nawet 60 nowych, niskopodłogowych tramwajów. Jednocześnie podpisane zostały także dwie umowy realizacyjne na dostawę łącznie 35 pojazdów za kwotę 293 mln zł netto. Gdy dodamy do tego tramwaje z poprzedniej umowy, których dostawy już się rozpoczęły, to wkrótce po krakowskich torach będzie kursować 85 tramwajów Stadlera. A to jeszcze nie koniec. Przez najbliższe cztery lata MPK SA będzie miało bowiem możliwość w ramach zawartej umowy ramowej zakupu pozostałych 25 tramwajów (będzie to możliwe z chwilą uzyskania zewnętrznego finasowania).
Kiedy będą mogły rozpocząć się dostawy tramwajów z nowego kontraktu? Obecna sytuacja związana z pandemią koronawirusa powoduje, że dostawy 35 nowych tramwajów rozpoczną się najwcześniej w 2022 roku.
Grudziądz także walczy o nowe tramwaje
Grudziądz otworzył oferty w kolejnym przetargu na dostawę czterech częściowo niskopodłogowych tramwajów oraz jednego pojazdu technicznego. Ponownie wystartował jedynie Modertrans, który jednak zszedł z ceny, prawie mieszcząc się w budżecie zamawiającego.Przedmiotem zamówienia jest niezmienne dostawa czterech, częściowo niskopodłogowych tramwajów oraz jednego dźwigu tramwajowego do wkolejania tramwajów (żurawia samochodowego dla potrzeb ratownictwa technicznego). Długość tramwaju określono na 26-29 m (ze zderzakami), a szerokość – 2,35-2,4 m. Pojazd musi być co najmniej dwuczłonowy, z co najmniej jednym członem niskopodłogowym z udziałem min. 20% niskiej podłogi dla pasażerów stojących.
Łodzianie czekają niecierpliwie na nowe tramwaje
Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi podpisał umowę z Modertransem na dostawę 30 w pełni niskopodłogowych tramwajów. Producent zaproponował model, będący rozwinięciem pojazdu Moderus Gamma LF 01 AC. Pierwszy tramwaj dotrze do Łodzi w 2022 r.Pierwszy pojazd dla Łodzi ma zostać dostarczony po 1 marca 2022 r., a dostawy mają potrwać do końca września 2022 r. Kursować będą na liniach tramwajowych, które obecnie są w trakcie przebudowy w ramach dużego projektu Tramwaj dla Łodzi Łącznie będzie to 11 km nowych torowisk za kwotę 660 mln zł, dofinansowaną z środków Unii Europejskiej.
Czy wówczas znikną z łódzkich ulic archaiczne Konstale?
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.