reklama
reklama

Straż pożarna Łódź. Harnaś sponsorem strażaków OSP. Łódzcy strażacy nie chcą reklamować piwa

Opublikowano:
Autor:

Straż pożarna Łódź. Harnaś sponsorem strażaków OSP. Łódzcy strażacy nie chcą reklamować piwa - Zdjęcie główne

Straż pożarna Łódź. Marka piwa Harnaś sponsorem strażaków OSP. Łódzcy strażacy nie chcą reklamować piwa (fot. Pixabay / Carlsberg)

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Łódź Straż pożarna Łódź. Marka piwa Harnaś stała się sponsorem strażaków Ochotniczych Straży Pożarnych w Polsce. Sprzeciw wobec nowej umowie wyrazili m.in. łódzcy strażacy z OSP Wiskitno. „Nie wyrażamy zgody aby nasza jednostka była utożsamiana z akcją, w której strażak OSP jest wizerunkiem marki piwa” - czytamy w oświadczeniu OSP KSRG Łódź Wiskitno.
reklama

Straż pożarna Łódź. Piwo Harnaś sponsorem strażaków OSP

Marka Harnaś została oficjalnym sponsorem Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej (ZOSP RP). W ramach partnerstwa przewidziane jest m.in. wsparcie działań statutowych ZOSP RP oraz jednostek OSP poprzez zakup dodatkowego wyposażenia.

!reklama!

– Decyzję o współpracy z ZOSP RP podjęliśmy z pełnym przekonaniem i chęcią okazania wdzięczności strażakom. Są bohaterami, którzy ratują nas z różnych opresji dzięki odwadze, sprawności i refleksowi. Są niezawodni, bez wahania ruszają do akcji. Marka Harnaś docenia i szanuje bohaterskich strażaków, a także podziela wartości stojące za taką postawą. Jesteśmy dumni, że możemy być partnerem strażaków ochotników – mówi menedżer marki Harnaś Agnieszka Podgórska.

– Współpraca z partnerem, któremu bliska jest idea niesienia pomocy i który rozumie trudy oraz wyzwania związane z pracą strażaków ochotników, daje Związkowi OSP RP możliwość dodatkowego wsparcia jednostek OSP. Harnaś, jako postać, cechuje się fantazją i odwagą, ale też troską o innych. Można z nim zdziałać wiele dobra. Na to w tym partnerstwie liczymy – komentuje Nina Mirgos-Kilanowska, Rzecznik Prasowy ZOSP RP.

Polecamy: Pożar Piotrkowska. Straż pożarna na sygnale na Piotrkowskiej w Łodzi! Co się stało?

Straż pożarna Łódź. Strażacy przeciwni współpracy z marką Harnaś

W związku z nową umową postać strażaka znajdzie się w centrum działań komunikacyjnych marki Harnaś. Już w lipcu br. w sklepach pojawią się produkty w nowych opakowaniach, a wybrane punkty sprzedaży posiadające w swojej ofercie piwo Harnaś będą mogły wziąć udział w loterii. Przystępując do niej, sklep wskazywać będzie jednostkę OSP, którą chciałby wesprzeć. W przypadku wygranej sklepu, wskazana jednostka otrzyma doposażenie zgodnie z jej najpilniejszymi potrzebami.

– Zależy nam na tym, by jako marka Harnaś zaoferować ochotniczym strażom pożarnym taką pomoc, jakiej rzeczywiście najbardziej strażacy potrzebują – dodaje Agnieszka Podgórska, menedżer marki Harnaś.

Tymczasem nowa umowa ZOSP RP wywołała sprzeciw u samych strażaków. Przykładowo łódzcy strażacy z OSP Łódź Wiskitno ogłosili, że nie wezmą udziału w ogłoszonej akcji, gdyż ich zdaniem jest ona antyreklamą ich służby.

"Firma Carlsberg, właściciel Marki Harnaś, we współpracy ze Związkiem Ochotniczych Straży Pożarnych RP ogłosiła "loterię"- w skrócie, jak podaje jedna z hurtowni spożywczych - im więcej skrzynek piwa zakupisz, tym więcej głosów otrzyma wskazana przez ciebie jednostka" - twierdzą w OSP Łódź Wiskitno. 

Strażacy ochotnicy wskazują, że przez długie lata walczono ze stereotypami, które przedstawiały strażaków ochotników w nie najlepszym świetle. 

- Nie wyrażamy zgody aby nasza jednostka była utożsamiana z akcją, w której strażak OSP jest wizerunkiem marki piwa. Na przełomie lat włożyliśmy wiele pracy, aby wizerunek strażaka OSP nie kojarzył się z alkoholem, a obecne działania ZOSP RP związane z promowaniem alkoholu zupełnie kłócą się z polityką naszej jednostki - informują przedstawiciele OSP Łódź Wiskitno. 

- Państwowa Straż Pożarna jest przeciwna używaniu wizerunku strażaków do promocji używek czy alkoholu. Jako formacja, zajmująca się ochroną ludności, jesteśmy za tym, by promować aktywność fizyczną i zdrowy styl życia - mówi z kolei Łukasz Górczyński, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Łodzi. 

- Strategicznym celem Związku OSP PR realizowanym przy wsparciu Carlsberg Polska jest program „Trzeźwo myślę, trzeźwo żyję, trzeźwo działam”. Będzie on promował odpowiedzialną konsumpcję alkoholu. Związek OSP RP przede wszystkim będzie prowadził kampanię edukacyjno-informacyjną na rzecz szerzenia odpowiedzialnego podejścia do konsumpcji piwa (i wszelkiego innego alkoholu) - odpowiada Nina Mirgos-Kilanowska, rzecznik prasowy Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej.

Przypomnijmy, że Związek Ochotniczych Straży Pożarnych RP w ramach współpracy z Harnasiem dostanie 1,1 mln zł na cele statutowe i doposażenie OSP w Polsce.

W oczach części strażaków reklamowanie piwa postacią strażaka jest jednak niczym innym, jak ogromnym ciosem marketingowym wymierzonym w społeczność OSP.

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama