Program polega na wprowadzenie sztucznej inteligencji do obsługi mieszkańców. Wystarczy wejść na stronę lodz.pl i skorzystać z Wirtualnego Asystenta, który co ważne, jest dostępny przez cały dzień, nie tylko w godzinach urzędowania magistratu.
Wirtualny Asystent w łódzkim magistracie. Kiedy możemy skorzystać z innowacyjnego rozwiązania?
Na początek, chatbot odpowie jedynie na pytania w zakresie podatków miejskich: podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych.Obecnie sztuczna inteligencja pomaga już Wydziale Finansowym i odpowiada na najczęściej zadawane pytania mieszkańców. Biuro prasowe informuje, że taki asystent, jest dostępny przez całą dobę, zarówno z komputerów, jak i z urządzeń mobilnych. Wystarczy kliknąć ikonkę „dymku" z podpisem „Wirtualny Asystent" i wprowadzić pytanie lub wybrać z listy interesujący nas temat.
Jak się okazuje, magistrat ma w planach rozszerzenie tego rozwiązania. W pierwszej kolejności o zagadnienia związane ze sprawami prowadzonymi przez Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji oraz Urząd Stanu Cywilnego. Docelowym rozwianiem ma być voicebot, czyli bot głosowy, który służy do obsługi konwersacji.
Rozwiązanie będzie testowane do końca bieżącego roku.
Sztuczna inteligencja w rządzie. Gdzie jeszcze ją spotkamy i czy jest dla nas zagrożeniem?
Rozwiązanie, które wdraża łódzki magistrat, jest już wykorzystywany, np. w rządzie. Zarówno Ministerstwo Rozwoju i Technologii, jak i Ministerstwo Finansów używa sztucznej inteligencji, odpowiadając na pytania interesantów. Minister Waldemar Buda informował wcześniej, że komponent sztucznej inteligencji obsługuje aktualnie ok. 7 tys. rozmów miesięcznie. - Wirtualny urzędnik odpowiada na pytania klientów dotyczące kwestii użytkowania usług Państwowej Inspekcji Pracy, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i KRS - wyliczał w rozmowie z dziennikarzami Rzeczpospolitej.Wirtualnych asystentów coraz częściej spotkamy również, przeglądając oferty e-sklepów. Wchodząc na taką stronę, widzimy komunikat: "Cześć, jestem wirtualnym asystentem. W czym mogę ci pomóc? Zadaj mi pytanie, chętnie odpowiem".
Zdaniem ekspertów, musimy przyzwyczaić się, że sztuczna inteligencja będzie coraz częściej obecna w naszym życiu. Światowe Forum Ekonomiczne (WEF) w tegorocznej edycji raportu „The Future of Jobs” prognozuje, że w ciągu pięciu lat znikną 83 miliony miejsc pracy.
– Większość z nas płynie w tej samej łodzi. Niezależnie od tego, czy jesteś pracownikiem fabryki na pierwszej linii frontu, czy też pracownikiem umysłowym siedzącym za biurkiem. Technologia zmieni sposób realizowania prawie każdej pracy – komentuje raport WEF Jeff Maggioncalda, prezes Coursera, firmy rozwijającej szkolenia online, która brała udział w badaniu do raportu.
Według prognoz WEF nowe miejsca pracy będą związane z nowymi technologiami, sztuczną inteligencją i obsługą robotów. Te ostatnie wciąż będą przede wszystkim przetwarzać dane i wykonywać powtarzalne zadania (zarówno fizyczne, jak i umysłowe). Dlatego nadal pokierują nimi ludzie, zajmując się zarządzaniem, doradzaniem, rozumowaniem, komunikacją. Warunki na rynku pracy będą zmieniać się jednak dynamicznie. Specjaliści firmy audytorskiej PwC Polska prognozują, że w ciągu najbliższej dekady odsetek stanowisk zagrożonych utratą pracy wśród osób z najniższym wykształceniem wyniesie ok. 30-44 proc. A 65 proc. dzieci urodzonych po 2007 r. będzie pracować w zawodach, które jeszcze nie istnieją.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.